Szakonyi Noémi Veronika első nagyjátékfilmje elnyerte a legjobb filmnek járó díjat a nemzetközi zsűritől, a legjobb filmnek járó díjat az olasz zsűritől, és a közönségdíjat is. A zsűri értékelése szerint „a Hat hét kitűnik vizuális stílusával és azzal a koherens filmnyelvvel, amely nyers esztétikájával erősíti a film témáját, a forgatókönyvet és a rendezést. Román Katalin alakítása egészen magával ragadó. A film sem fókuszát, sem a karakterek felé táplált empátiát nem veszíti el a cselekmény során. Őszinte betekintést nyújt a főszereplő életébe, akinek a végső döntése hiteles és hűen tükrözi a realitást, amiben élünk."
Szakonyi Noémi Veronika rendező és állandó alkotótársa, Vincze Máté Artur forgatókönyvíró több évig kutatta az örökbefogadás témakörét. Egy korábbi filmjük kapcsán közelről is megismerték a nyílt örökbefogadás folyamatát, amely során a biológiai anya és az örökbefogadó pár megismerheti egymást, és az örökbeadó anya kifejezetten a megismert pár számára mond le a babáról. Ez a helyzet inspirálta a Hat hét című filmet.
A film a Nemzeti Filmintézet támogatásával a SPARKS gyártásában, Romwalter Judit producer irányításával készült. Az alkotás a szarajevói filmfesztivál versenyprogramjában debütált, majd világszerte számos fesztiválon szerepelt sikerrel: a franciaországi Arras-ban a legjobb rendezés és a legjobb ifjúsági film díjával ismerték el. Nagydíjat nyert a miskolci CineFesten, a Tallinn Black Nights fesztiválon a Just Film versenyszekció nagydíjával tüntették ki, majd elnyerte a legjobb film és a legjobb női főszereplő díját a Magyar Filmkritikusoktól. A napokban a Hat hét elnyerte a legjobb elsőfilmnek járó Magyar Mozgókép Díjat, Román Katalint pedig az A-kategóriás Sanghaji Nemzetközi Filmfesztiválon díjazták.
Címlapkép: Hat hét