Az október 23-iki premier magas nézőszáma rekordnak számít a hazai moziforgalmazásban: magyar alkotást még soha nem néztek meg ilyen sokan vetítése első napján. Andy Vajna "magyar blockbustere" a bemutatásakor produkált 29, 525 darab eladott jegyével jócskán maga mögé utasítja az eddigi rekordtartó Üvegtigris 2 premierkor elért mintegy 20 ezres nézőszámát. Ráadásul kettős rekordról van szó: a film nem csak a magyar mozik mezőnyében startolt nagyot, de idehaza a nyár box-office szempontból legsikeresebb alkotására is rávert egy kört.
Tömegek az utcán és a jegypénztáraknál |
A film sikerének egyik titka ezúttal is a kópiaszám: a Szabadság, szerelem országosan 41+1 feliratos kópiával fut, Budapesten számos multiplex több kópiát is fogadott. Ádám Bernadett, a filmet forgalmazó InterCom sajtófőnöke érdeklődésünkre elmondta, miben látják a kiugró siker titkát. Azon kívül, hogy a film a nézők számára érdekes témát dolgoz, érdekes módon dolgoz fel, a kampány jelentősége sem elhanyagolható. A filmet a forgatás kezdete, azaz március óta erős sajtókampány kíséri, amelyet szeptember közepén egy idehaza rendkívül erősnek, kiemelkedőnek mondható marketing kampány egészített ki – tudtuk meg Ádám Bernadett-től.
Az InterCom sajtófőnöke azt is elárulta, hogy előzetes felméréseik alapján számítottak is a sikerre, ugyanis ezekből kiderült, a filmet óriási várakozás előzte meg. „A film látogatottsági adatai azt mutatják, hogy az érdeklődés továbbra is igen erős, működik az ún. "word of mouth" jelenség.” – mondta Ádám Bernadett. A forgalmazóhoz és a film honlapjára érkező levelekből, bejegyzésekből ugyanis kiderült, hogy van olyan néző, aki többször is megnézte már a filmet, és szívesen ajánlotta barátainak, ismerőseinek. „Egy film életútjánál ez utóbbi egy bizonyos szakaszban talán még fontosabb és hatékonyabb, mint egy fenntartó kampány.” –tette hozzá a sajtófőnök.