Kapcsolódó anyagok

Ezzel párhuzamosan a Sony egy másik megállapodáson is dolgozik az USA legnagyobb kábeltévé szolgáltatójával, a Comcasttal. A japán cég azt tervezi, hogy filmjeit a Comcast hálózatán keresztül tűzi műsorra, egy ún. video-on-demand rendszerben. Ha az MGM vásárlás összejön, akkor az összes MGM film is bekerülhet a Comcast rendszerbe. Ez a lépés, a Sony vezetői szerint arra ösztönözheti a vásárlókat, hogy videó és DVD vásárlás helyett fizetős tévécsatornákra költsék a pénzüket. Kábelrendszereken olyan könnyen érhető el egy-egy film, ahogy egy honlap letölthető az Internetről.

Az igazán nagy MGM klasszikusok, mint az Elfújta a szél, azonban nem kerülhetnek a Sonyhoz, mivel az MGM minden 1948 előtti film jogát eladta a Turner Boradcastingnak 1986-ban. Az újabb filmek, mint például a Doktor Szöszi, vagy a Halj meg máskor! viszont részei lehetnek az üzletnek.

A japán cég előző nagy fogása a Columbia Pictures bekebelezése volt 1989-ben. Ezt a lépést eleinte üzleti kudarcként könyvelték el, ám valójában csak a rutintalanság és a rosszul elköltött pénzek okozták a visszaesést, továbbá az, hogy nem a megfelelő hollywoodi személyekkel álltak kapcsolatban. A Sony mégis állva maradt, és a közelmúltban, nagyrészt a két Pókember film sikerének köszönhetően, az egyik legsikeresebb amerikai stúdióvá nőtte ki magát.

A video-on-demand rendszerek mostanában kezdenek szélesebb körben terjedni az Egyesült Államokban. Ez az új videóforgalmazási rendszer amellett, hogy sokkal egyszerűbb, mint az eddig szokásban lévők, a televíziózási szokások drámai megváltozását hozhatja. A nézőnek nem kell a műsorhoz igazodni, és várni, hogy egy csatorna elkezdje játszani a filmet. Mivel a műholdas műsorszórók nem rendelkeznek az on demand típusú adatszolgáltatáshoz szükséges sávszélességgel, az új rendszer a kábel szolgáltatók kizárólagos piaca lehet.

Egy, a Comcast által kínált közös Sony-MGM filmkatalógus például igen nagy vonzerővel bírhat a vásárlókra nézve. A Comcast nem is titkolja célját: új filmeket akar a lehető leghamarabb bemutatni, egyidőben a videóváltozat boltokba kerülésével. Szerintük a nagy pénzek nemsokára a video-on-demand rendszerekben lesznek.