Ötfős csoportokba rendeződve, folyamatos kommunikáció során jutnak el egy kész forgatókönyvig

Erdélyi Dániel azt is elárulta, hogy a 10 műhely között ugyan zajlik egyfajta egészséges vetélkedés, jelen van az együttműködés is, hiszen, mint azt a Berlini Filmfesztiválon leszögezték, együttesen kívánnak lépni a nagy pénzosztó szervezetek felé. Erdélyi szerint Európában nem működik még ez olyan olajozottan, mint Amerikában, a filmesek tanulják csak a kapcsolatépítést. Ennek jegyében idén először mini-pitching során lehetőség nyílik a projectek számára, hogy továbblépjenek a forgatókönyv-fázisból a moziba kerülés felé. Az elmúlt években ugyanis, bár néhány terv elindult a megvalósulás útján, egyetlen forgatókönyvből sem lett film, mivel az alkotók nem találták meg a megfelelő csatornákat. Erdélyi kiemelte, maguk a producerek is nyitottak a találkozásra, hiszen vadászni kell a jó forgatókönyvekre. Könnyen meglehet, hogy olyan külföldi produkciók találnak majd egymásra, melyeknek odakint esélyük sem lenne a találkozásra. Hozzátette, Magyarország ebből a szempontból szerencsésnek mondható, hiszen itthon nagyon kicsi a filmes világ. A fejlődés irányába mutat az is, hogy Románia belépésével végre az erdélyi filmesek is európai alkotóknak számítanak, így bővülhet a projectben résztvevők köre. Az azonban nem cél, hogy növekedjék a projectek száma. A szervezők szeretnék megőrizni a 15-ös keretet, mert így személyesebb és barátibb a hangulat, ezen kívül egy-egy projectre is sokkal több idő jut.