A most nyíló kiállítás, melynek összeállításában Kubrick német származású özvegye Christiane és számos filmjének producere Jan Harlan segédkezett éppen ezt a hiányt igyekszik pótolni. Bár a rendező angliai otthonában összegyűjtött anyagnak csak a töredéke került bemutatásra, így is szenzációszámba megy a felhozatal, melyet kosztümök, kellékek, kamera felszerelések, különféle munka- illetve kutatási dokumentációk, Kubrick kedvenc sakk-készlete, melyet forgatások közben használt előszeretettel valamint jegyzetekkel ellátott forgatókönyvek alkotják.

Az azóta híressé vált filmek mellett, el nem készült filmterveinek előkészületei is nyomon követhetők, többek között Napóleon-project, melyen két éven át dolgozott a 60-as - 70-es évek fordulóján. A forgatókönyv megírása mellett helyszíneket keresett, jelmezterveket rendelt és egy Napóleon szakértőt is folyamatosan bombázott kérdéseivel, a hadvezér legapróbb szokásaival kapcsolatban. A kiállításon a Napóleon forgatási tervezete is megtekinthető, egy olyan el nem készült filmmé, melyet Kubrick látatlanban minden idők legnagyszerűbb alkotásának titulált.

A tervezet másodpercre lebontva tartalmazza, hogy mikor minek kellett volna történni, a jelenetek felvételi sorrendjét, a napszak, az évszak, az ország és a helyszín megjelölésével, továbbá kereszthivatkozással arra nézve, hogy a történet szerint mikor következik az adott jelenet.

De Kubricknak még ez sem volt elég. A kiállításon szintén látható az a könyvekkel teli szekrény, mely – a rendező megítélése szerint – minden Napóleonnal kapcsolatos publikációt tartalmaz. Kubrick a szekrénnyi információmennyiséget fel is dolgozta, és évekre lebontva felcímkézte a könyveket, a Napóleont körülvevő legfontosabb emberek térbeli mozgása és cselekedetei szerint. A monumentális project végül technikai problémák és a túlságosan nagy költségek miatt nem valósult meg.

Ezen kívül Kubricknak írott levelek is olvashatók, például Katharine Hepburntől, aki udvariasan visszautasít egy szerepet, melyre a rendező felkérte. Fotók láthatók a DrStrangelove híres tortacsata jelenetéből, mely nem élte túl az utolsó vágást. A jelenetet öt napig vették fel és 3000 tortát használtak el közben, de Kubrick végül mégsem hagyta benn a filmben, mert úgy érezte, hogy a tortacsata sima bohózatot csinálna a filmből, melyet ő ’nightmare-comedy’-ként, azaz rémálom-komédiaként definiált.

Christiane Kubrick

Aztán persze ott van a Dali-ihlette ajak alakú vörös kanapé a Lolitából, a nullgravitációs wc-ajtó az Űrodüsszeiából, a meztelen női-test formájú dohányzóasztal a Mechanikusnarancsból, vázlatok az A.I. című filmtervhez, melyet végül Steven Spielberg készített el és a háború-szoba kicsinyített mása, a DrStrangelove-ból, melyet teljes egészében sosem látni a film során.

A kiállítás, mely július 4-ig tart nyitva - betekintést enged a rendező munkamódszereibe, miközben nagyon keveset árul el magáról az emberről.