Persze maga a történet értelmezhető a magánszféra felől is – változás, gyász, elengedés, kiszolgáltatottságtól való félelem, a hitbe vetett hit, mely természetesen nem feltétlenül egyenértékű az istenhittel: állandó, elévülhetetlen emberi kérdések.
Szuggesztív nyitóképpel indul Maár Gyula mozija. Egy karcos gramofonról megrázó, artikulálatlan emberi hangok hallatszanak, melyet egy ágyban fekvő félmeztelen férfi (Zsótér Sándor) mély empátiával hallgat, szinte együtt szenved a hang tulajdonosával.Amikor a felvétel véget ér, az ágya szélén ülő másik férfihoz fordul, és hitről, szenvedésről kezd beszélni, pontosabban szónokolni, tanítani. Fokozatosan kiderül, egy papi rendházban vagyunk, valamikor a negyvenes évek derekán, a második világháborút követően.
Persze maga a történet értelmezhető a magánszféra felől is – változás, gyász, elengedés, kiszolgáltatottságtól való félelem, a hitbe vetett hit, mely természetesen nem feltétlenül egyenértékű az istenhittel: állandó, elévülhetetlen emberi kérdések.
Még több magazin
magazin
Boldog-e egy színésznő a Berlinale vörös szőnyegén? Mi történik, ha egy muzulmán kamaszlány leveszi a kendőjét? Megváltoznánk, ha más anyagi…
továbbmagazin
Zendaya főszereplésével készített lehengerlően feszült, energikus és érzéki filmet Luca Guadagnino (Szólíts a neveden, Szerelmes lettem). A…
továbbFriss
Júniustól forog Nemes Jeles László új filmje
Kelet-közép-európai nők küzdelmei a Little Europe Filmfesztiválon
Itt az El kell, hogy engedj a Demjén-film szereplőinek előadásában
Andrew Scott és Paul Mescal misztikus párosa a magyar mozikba is beköltözik
Egy magyar kötődésű kisfilm versenyez Cannes-ban
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié