Cseke Eszter és S. Takács András a tavalyi futball-világbajnokság idején forgatott a Brazíliában élő törzzsel az esőerdőben, amelynek rövidesen el kell hagynia lakóhelyét az épülő Belo Monte gát miatt. A Xingu folyó mentén élő xikrin törzs viszontagságairól szóló műsor nemcsak Magyarországon volt látható, az On The Spot rövidfilmet készített az Al Jazeera America megrendelésére is, ezt a csatorna websorozata, az AJ+ jutatta el az amerikai közönséghez.


A magyar nézők legutóbb éppen a frissen díjazott amazóniai filmet láthatták Cseke Esztertől és S. Takács Andrástól a tévében a vb-döntő másnapján. Az alkotók legközelebb az idén ősszel jelentkeznek új szériával a Duna csatornán. Az On the Spot brazíliai filmje a napokban a "Civil társadalom" kategóriában különdíjat kapott a moszkvai DetectiveFEST-en is.

A Lisztérium - ahol él a zene című klip, mely a Zeneakadémia imázsfilmjeként készült el, az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek között bizonyult a legjobbnak. A Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai nagyvárosban. A 2015 januárjában bemutatott spot célközönsége az a réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben bemutatni - közölte az MTI-vel a Zeneakadémia.


A kisfilm kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg, a rendező Géczy Dávid. A spot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg. A forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese volt. 


Az 1964-ben alapított rangos chicagói filmfesztiválon 2003 óta vannak televíziós kategóriák. A televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött, és hangsúlyozza jelentőségét a kommunikációban.  A bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elmúlt években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT vagy a Discovery Channel.
"A nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában" - fogalmazott az elismerésről Szabó Stein Imre, aki novellasűrítménynek nevezte az imázsfilmet. Mint mondta, a spot "a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene: itt születik napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra".

(forrás: MTI)