December 8-án, csütörtökön debütál a magyar mozikban a Cirko forgalmazásában a Hideg hegyek (Cold of Kalandar), amit koproducerként a nemrég elhunyt Angelusz Iván jegyez, gyártócégként pedig a Katapult Film. A film több mint tíz rangos nemzetközi verseny díjazottja.
A lassú égésű művészfilm főhőse, Mehmet a modern élettől távol, egy Fekete-tenger melletti hegyi faluban él feleségével, anyjával és gyerekeivel. Állattenyésztésből tartja el családját, és nem múló szenvedéllyel és bizakodással kutat a hegyekben nemesfém után. Anyja és felesége haszontalannak látja Mehmet reményeit, és egy idő után bebizonyosodik, hogy valóban nem koronázza sok siker a próbálkozásait. Egy nap eljut hozzá a hír, hogy a közelben bikaviadalt rendeznek: ezentúl minden energiáját egyik bikájának felkészítésébe öli, de ez a viadal sem hozza meg számára a várt sikert. A reménykedés, próbálkozás és kudarcok sorozata mögött kirajzolódik egy egyszerű férfi szenvedéllyel teli, küzdelmes élete, és az ember, állat és természet közötti törékeny kapcsolat.
A Hideg hegyek eddig tíz díjat nyert el különböző nemzetközi fesztiválokon, és ő képviseli Törökországot az Oscar-jelölésért folyó versenyben is.
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.