December 8-án, csütörtökön debütál a magyar mozikban a Cirko forgalmazásában a Hideg hegyek (Cold of Kalandar), amit koproducerként a nemrég elhunyt Angelusz Iván jegyez, gyártócégként pedig a Katapult Film. A film több mint tíz rangos nemzetközi verseny díjazottja.
A lassú égésű művészfilm főhőse, Mehmet a modern élettől távol, egy Fekete-tenger melletti hegyi faluban él feleségével, anyjával és gyerekeivel. Állattenyésztésből tartja el családját, és nem múló szenvedéllyel és bizakodással kutat a hegyekben nemesfém után. Anyja és felesége haszontalannak látja Mehmet reményeit, és egy idő után bebizonyosodik, hogy valóban nem koronázza sok siker a próbálkozásait. Egy nap eljut hozzá a hír, hogy a közelben bikaviadalt rendeznek: ezentúl minden energiáját egyik bikájának felkészítésébe öli, de ez a viadal sem hozza meg számára a várt sikert. A reménykedés, próbálkozás és kudarcok sorozata mögött kirajzolódik egy egyszerű férfi szenvedéllyel teli, küzdelmes élete, és az ember, állat és természet közötti törékeny kapcsolat.
A Hideg hegyek eddig tíz díjat nyert el különböző nemzetközi fesztiválokon, és ő képviseli Törökországot az Oscar-jelölésért folyó versenyben is.
Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.