„Grafikusnak vagy ötvösnek készültem. De azt sosem gondoltam volna, hogy jelmez- , esetleg divattervező leszek” – mesélte 2004-ben a Filmhunak adott interjújában. A gimnázium után elkezdett statisztálni a filmgyárban, majd megkérdezték tőle, hogy akar-e ott dolgozni. „Akkor éppen „hangos”-t és „ruhás”-t kerestek. Műszaki anti-talentumként maradt az utóbbi; bekerültem a gyárba öltöztetőnek.”
„Nem gondoltam én ezt igazán komolyan; vagy hosszú távra. Csak úgy jött" - emlékezett vissza pályája kezdetére. "De hát a magyar filmgyártásnak abban az időszakában kerültem a szakmába, amikor Huszárik Csontváryja, és Bódy Psychéje készült. Nem lehetett azt mondani, hogy én innen elmegyek. Volt egy nekem nagyon kedves ember is a közelemben, Mihalkovszky Erzsébet, jelmeztervező. Hál’ istennek vele találkoztam először a filmgyárban. Ittam a szavait. Rögtön megbabonázott a nő – és a filmek is. Mert ha ma azt mondanák, megcsinálják a Csontváryt, elmennék ügyelőnek.”
Nyolc-tíz évet dolgozott a filmgyárban állományban A nyolcvanas évek végétől több mint 150 produkcióban dolgozott jelmeztervezőként. Az elmúlt évtizedek számos fontos magyar filmjében közreműködött: első munkái egyike volt az Eldorádó, Tarr Béla három filmjében (Sátántangó, Werckmeister harmóniák és A londoni férfi) is ő felelt a jelmezekért, és a Kontroll ellenőreinek az öltözékét is neki köszönhetjük.
Breckl János A besúgó forgatásán / fotó: HBO/The Orbital Strangers Project
A sor még hosszan folytatható, megtaláljuk a nevét a Szenvedély, az I Love Budapest, az Ópium: Egy elmebeteg nő naplója, a Delta, a Kolorádó Kid, A vizsga vagy A nagy füzet stáblistáján. 2007-ben a Dolina című film alkotóközösségének tagjaként a legjobb látványért díjazták a Magyar Filmszemlén.
Négyszer jelölték a legjobb jelmeztervezőnek járó Magyar Filmdíjra a játékfilmes kategóriában. Először 2016-ban az Isteni műszakért, 2018-ban a A Viszkisért, majd 2019-ben két filmmel, a Vándorszínészekkel és A hentes, a kurva és a félszemű című alkotással is versenyben volt. Utolsó mozis munkája Bergendy Péter kísértethorrorja, a Post Mortem volt.
A Magyar Filmdíj tévéfilmes mezőnyében 2019-ben a legjobb jelmeztervezőnek választották meg a Curtiz miatt. A Kertész Mihályról és a Casablanca forgatásáról szóló film rendezője, Topolánszky Tamás Yvan így búcsúzott tőle Facebookon:
„Nagyon szerettem Veled dolgozni, nézni, ahogy a kezeid között életre kelnek a karaktereim. De igazából azt is nagyon szerettem, amikor csak véletlenül egymásba botlottunk a városban, vagy valami buliban. Ha jobban belegondolok, Te voltál az, akibe a legjobb volt belebotlani. Az embernek mindig olyan jó kedve lett utána. Megkerülhetetlen voltál a szakmában, mégis pályakezdőket meghazudtoló alázattal dolgoztál még a magamfajta feltörekvő kis hülyegyerekek filléres álmain is. Drága Jani! Számomra Te voltál a magyar filmszakma legragyogóbb pontja. Hogy fog hiányozni a fantasztikus lelked…”
„Szívszorító, hogy nem találkozunk többet, Jani. Öröm volt dolgozni, beszélgetni vagy akár csokit enni veled. Mindig számíthattunk rád és a szakmánk iránti végtelen szeretetedre több évad Aranyéletben vagy legutóbb A besúgó’című produkciónkban. Nem találkozunk többet, de a munkáid és a mosolyod itt marad velünk. Mindent köszönünk” – emlékezett meg róla Závorszky Anna és az HBO csapata.