Francois da Silva művészeti igazgatót nagyon meglepte a váltás, de minden bizonnyal tetszik is neki, hiszen a film ott lesz a fesztiválon. Elődjének tavalyi eltávolítása után da Silva most először kapta meg a fesztivál mellékágaként ismert szekció összeállításának feladatát.

A szekció korábban az egyre kommerszebb Cannes-i felhozatallal szemben próbált alternatívát kínálni, ezt próbálja újraéleszteni a gall filmes életben kívülállónak számító da Silva. Sokan azonban szkepticizmusuknak adtak hangot, mivel nem hiszik, hogy az új művészeti igazgató képes lesz önállósulni a francia rendezőket tömörítő Societe des Realisateurs de Films-től.

Da Silvát, saját elmondása szerint nem az izgatja, hogy sokan a bukását várják, hanem a felelősség, hogy egy film kiválasztásával teljesen megváltoztathatja a rendező életét.

A hazai meghívott filmek között van Mathieu Amalric harmadik rendezése La Chose publique címmel, valamint az egyik legígéretesebb fiatal francia rendezőként számon tartott Alain Guiraudie elsőfilmje, a Pas de Repos pour les braves (A bátrak nem nyughatnak).

Bekerült a programba Takashi Miike jakuza-története a Gozu, valamint a Talibán bukása utáni első afgán film. Sedigh Barmak rendezése három generáción keresztül követi nyomon az afgán nők elnyomását és stílusosan az Ossama címet viseli.

A szekcióban rövidfilmek is szerepelnek, többek között az izraeli Hadar Friedlich 50 perces alkotása Slaves of the Lord (Az Úr rabszolgái) címmel, mely a vallás és a kamaszlét viszonyát vizsgálja az ortodox Jeruzsálemben.

Eddig a program fele van meg, a 25 nagyjátékfilm és a 15 rövidfilm teljes listáját április 25-én hozzák nyilvánosságra. Da Silva szakítani szeretne azzal a nemrégiben kialakult szokással is, hogy a Rendezők Kéthete és a hivatalos versenyprogram egymás elől halásszák el a filmeket. A művészeti igazgatót nem érdeklik a nagy Cannes-i filmek, szerinte a Rendezők Kéthete a tehetségek felfedezéséről és a filmművészet új területein folytatott kísérletezésekről kell, hogy szóljon.