Prukner Pál, a Budapest Film forgalmazási igazgatója elmondta a filmhunak, hogy felfokozott érdeklődés a jutalma a filmtörvénynek, illetve a filmgyártásba vándorló nagyobb összegeknek is, ám ezek az örvendetes új tendenciák elsősorban a magyar filmben történt szemlélet- és stílusváltás eredményei. A hazai mozgóképipar kapcsolódott ahhoz a természetes folyamathoz, ami Európában már régóta zajlik, vagyis hogy az amerikai megamozik mellett a nemzeti filmgyártók is produkálnak sikerfilmeket. Mindhárom film, ami megközelíti vagy elhagyja a százezres álomhatárt (Bánk bán, Apám beájulna, Kontroll) közönségközpontú. A premierjét február 5-én tartó új Herendi Gábor mozi, a Magyar Vándor alkotói, már most több látogatóra számítanak, mint a Valami Amerika esetében, s bőven százezer fölött terveznek. Nagy nézettséget jósolnak néhány az év első felében bemutatásra kerülő munkának is. Ezek a filmgyártókedvre szintén rendkívül jó hatást gyakorló Látogatottsági Alap pályázatán a 80 ezres nézőszámot célozták meg. Ilyen Oláh Gábor áprilisban moziba kerülő Rap, revü, Rómeója, Árpa Attila szintén áprilisban debütáló Argója és Salamon András Getnója, ami viszont már a Szemlén is látható lesz. A Szemle-mezőnyben persze még akad számos, eddig még nem látott „fekete ló” is, amikről csak a mustra után lehet majd véleményt mondani. Várható, hogy nemcsak kifejezetten közönségfilmek, de az artmozi-hálózatban forgalmazandó munkák, mint például Fliegauf Benedek berlini nomináltja, a Dealer, vagy Jancsó mester ötödik Kapa-Pepe meséje, A Mohácsi vész is szép eredményeket produkál majd.