Az első hazai multiplexben üzemelő art-terem nyitóünnepségén felszólaló Szilágyi Erzsébet elmondta a filmhunak, hogy "ezzel a lépéssel csak kapcsolódtunk a világtrendhez, hiszen külföldön a művészfilmek is vígan megélnek a többtermesekben". Amíg a XX. század elején azzal próbálták beemelni a művészetek közé a mozgóképet, hogy filmszínházakat építettek neki, ma a mozik elsősorban a vásárlásban megfáradt fogyasztók kényelmét szolgálják. Ezért inkább az érzelmekre, mint az intellektusra ható filmek kerülnek a multikba. Mivel azonban mind a Szemle, mind a Titanic fesztivál bizonyítja, hogy vannak még filmre érzékeny emberek, s igenis komoly érdeklődés van hazánkban is a művészfilmek iránt, érdemes azokat beemelni az artmoziknál jobb technikai felszereltséggel és nagyobb kényelemmel ellátott többtermesek világába.

A Palace Stúdió fel kívánja újítani azt a hagyományt, mely szerint az egészestések előtt rövidfilmek kerülnek bemutatásra, nagyobb teret biztosítva ezzel a kisfilmeknek. A mozi vezetői fontosnak tartják azt is, hogy a művészfilmes terem jegyárai mindig alacsonyabbak legyenek, mint a többi teremben.