"Teljes mértékben irreális”, kommentálta a helyzetet Jeunet, az Audrey Tautou főszereplésével készült film kapcsán. A rendező azzal érvel, hogy a filmet Franciaországban forgatták, francia stáb és színészek közreműködésével. Jeunet rámutatott, hogy Oliver Stone új, Nagy Sándorról szóló filmjét is támogatta a francia kormány, annak ellenére, hogy nem francia helyszíneken forgatták és még csak nem is francia nyelven.
"Oliver Stone filmje, az Alexander francia film. A mamája francia, és az utómunka Párizsban zajlott, úgyhogy francia a film, semmi gond. Az én filmem, pedig nem az, el lehet ezt hinni?”, tette fel a költői kérdést Jeunet.
Az I. világháború idején játszódó a Túl hosszú jegyesség (Un Long Dimanche de fiancailles) 45 millió eurós költségvetésével egyike minden idők legdrágább francia filmjeinek. A pénz egy részét francia befektetők adták, köztük a Warner Brothers franciaországi képviselete. Két francia producereket tömörítő szövetség is kétségbe vonja a film francia eredetét, mivel a költségvetés egy része nem francia forrásokból származik, ezért szerintük nem részesülhet állami támogatásban sem.
Az utólagos támogatás több millió euróra is rúghat, a film bevételi mutatóitól függően. „Az egész csak a pénzügyi versenyről szól”, mondta el Jeunet: "A producerek megszállottan küzdenek ellenünk, mert egy új stúdióról van szó, és nem akarnak osztozni. Az egész nevetséges és álszent.”
A rendező hozzátette, hogy nagy kár lenne, ha a Warner Brothers kiszállna a francia filmek támogatásából és helyette olasz vagy spanyol filmekbe tenné ugyanazt a pénzt.
Franciaországban rendíthetetlenül védik saját filmgyártásuk függetlenségét és nagyon sokat hajlandóak tenni azért, hogy elkerüljék a hollywoodi befolyást. CS Leigh Franciaországban élő angol filmrendező szerint a francia filmipar sokat vesztett erejéből, de még mindig az egyik legerősebb és legegészségesebb.
Francois Ivernel a Pathe UK vezetője szerint mind a minőség, mind a változatosság tekintetében erősödött a francia filmgyártás az elmúlt években. „Több film készül manapság, mint néhány évvel ezelőtt. Tavaly 180 francia film készült el, míg néhány éve csak 100. Szerintem egyre nagyobb változatosság tapasztalható és néhány film komoly átütő erőről tanúskodik, mint például az Anatomie de l'Enfer (rendezte: Catherine Breillat) című."