Az Odeon moziüzemeltetési tevékenységét a Hollán Ernő utcai mozi bezárása után a Lurdy Ház mozitermében folytatja. Ahhoz, hogy a cég ennek a nehéz kihívásnak meg tudjon felelni, ez év végéig 900 nézőt kell fogadnia az Odeon-terembe – ennyi nézőre van szükség ahhoz, hogy a cég jövőre is folytatni tudja a filmforgalmazás területén végzett munkáját.
A filmhu és a Filmkolónia szolidarítás jegyében az Odeon mellé áll: nézd meg a kedvenc filmünket a Lurdy Ház Odeon-termében, és garantáltan nem fogsz csalódni. Wes Anderson legújabb filmjét, a Holdfény királyságot semmiképpen se hagyd ki, ha már láttad, akkor pedig nyomhatsz egy repetát, hogy az Odeont segítsd vele.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.