A Zsigmond Vilmos Filmfesztiválra idén is több száz filmet neveztek, köztük afrikai, ázsiai, dél-amerikai, és szép számmal európai alkotásokat. Elsőprő mennyiségű kiváló mű érkezett, így a neves operatőrökből, rendezőkből álló válogató zsűri a szokásosnál is nehezebb helyzetbe került, hiszen a versenyprogram időtartama a szegedi seregszemlén is limitált, például a kísérő programok lebonyolítása miatt.

Ezért döntöttek úgy a fesztivál szervezői, hogy egy plusz napot iktatnak a programba, így minden rövid-, kísérleti és nagyjátékfilmet be tudnak mutatni a nézőknek. A külföldi filmek többségét nem forgalmazzák Magyarországon, így egyszeri, kivételes alkalommal láthatók majd A Belvárosi Moziban.

A hazai filmes blokkban az elmúlt pár év sikerfilmjei (Hab, Pesti balhé, A feltaláló, Hét kis véletlen) mellett premier előtti filmek is szép számmal láthatóak majd, többek között a Krasznahorkai Balázs rendezte, Réder György által fotografált Hasadék, vagy a Lőrincz Nándor – Nagy Bálint alkotópáros Legjobb tudomásom szerint című műve.

Ugyancsak a nulladik napon nézhetők meg a pandémiás helyzetre reagáló karanténfilmek, például Oláh Kata és Csukás Sándor Zuniverzum című kisfilmje, továbbá a Belvárosi Mozi által télen meghirdetett karanténfilmes pályázat nyertes művei.

A Zsigmond Vilmos Filmfesztivál versenyprogramját szeptember 21-25. között, mintegy 1500 percben, 25 órányi vetítési időben nézheti meg a közönség. Versenybe szállt két 2019-es világsikerű film is, a dél-koreai Élősködők és a francia Portré a lángoló fiatal lányról című művek, a hazai mezőnyt pedig többek között Hajdu Szabolcs nagyvásznon még be nem mutatott Békeidő (operatőr: Bántó Csaba), Felméri Cecília Spirál (operatőr: Réder György), valamint a 2019-es fődíjas operatőr, Dobos Tamás által fényképezett Fűzfa című alkotások képviselik.

Forrás: Zsigmond Vilmos Filmfesztivál