2005. 04. 22. filmhu
Az Éjjeli őrjárat hirtelen sikere az orosz mozi számára nagy lehetőségeket indított el, írja a Guardian. A washingtoni beavatkozó politika és a moszkvai demokrácia hiánya között akár egy újfajta (filmes) hidegháborús folyamatról is lehet beszélni, mindenesetre a hollywoodi produkciók piaci részesedését az új orosz filmek elkezdték visszaszorítani az országban.
Jevgenyij Lavrentyev:
Lichni Nomer A
Lichni Nomer egy akció-thriller, amely egy túszdrámával kapcsolatos összeesküvés-elmélet mentén bonyolítja a cselekményét és a csecsen konfliktust is bedolgozza a történetbe. Számos aktuális, vagy a közelmúltban történt eseményre asszociálhat belőle a mozinéző. A kritikusok meglepődve fogadták, miután nem vártak sokat egy olyan filmtől, amit az állam rendelt meg, és amiről azt lehetett hallani, hogy az "orosz válasz Hollywoodnak". A profizmus és a minőség mellett még a politikai korrektséget is dícséretesnek találták a bírálók.
Mihail Svidkoj azt várja, hogy a hazai filmek piaci részesedése a közeljövőben 25%-ra emelkedik majd. "A tények azt mutatják, hogy egy normális versenyzés során a hazai filmek kiszorítják a külföldieket." A következő pár hónapban egy csomó új, sikerfilmnek ígérkező orosz blockbuster jön ki a mozikba. Az 5,2 millió font költségvetésből készült Volkodav (Farkasvadászat) című filmtől éppúgy sokat várnak, mint a Bumer című korábbi gengszteres sikermozi folytatásától (Bumer 2.), vagy persze az Éjjeli őrjárat második részétől.