A fény ösvényei
- ahogy a rendező fogalmazott -, két ember párhuzamos pokoljárásának és gyógyulásának története, a szálak pedig csak a film végén futnak össze. Mindketten azt veszítik el, ami a legfontosabb számukra. A lány a szépségét, a férfi a látását. Mispál az elmúlt évek zűrzavaros és tisztátalan finanszírozási viszonyait okolja első nagyjátékfilmjének csúszásáért, noha mint elmondta, a Tar Sándorral és Solti Emesével közösen jegyzett forgatókönyvnek, amelynek végül a 13. verziója valósulhat meg, használt a hosszas várakozás. Bár a történet egy része a divat világában játszódik, nem kívánja bemutatni vagy elemezni a hazai szépségipart, a divat közege inkább csak a dráma hátteréül szolgál. Sokakban felmerülhet a Korcs szerelmek egyik alapsztorijával való hasonlóság, ám az alkotónak tiszta a lelkiismerete, hiszen forgatókönyve már jóval az említett film megjelenése előtt elkészült. Az összehasonlítástól pedig nem kell félni, mivel A fény ösvényei ugyanazt a dramaturgiai elemet egészen más összefüggésben használja fel.
 
A több hónapos előkészítést követően végig budapesti helyszíneken mozgó stáb eddig olyan helyeken forgatott, mint például a MEO, a Millenáris, a Szent István kórház vagy a Fővárosi Bíróság. Az eddig elkészült anyag novemberben és decemberben forgott le 21 nap alatt. Hátra van még a február végére, március elejére tervezett második forgatási szakasz egy hete, illetve egy néhány napos májusi munka.

Mispál Attila számos próbafelvétel alapján döntött a főszereplők személyéről. A legmeggyőzőbbnek Cserhalmi Györgyöt találta a negyvenes éveinek végén járó ötvös szerepére, Cseh Annamáriát pedig a lány karakterére. Mivel a világ legnagyobb kifutóit megjárt szupermodellnek ez az első filmszerepe, Csoma Judit színművésznő irányításával két hónapig készült a megmérettetésre. A rendező kiemelte, hogy a „friss színésznő” munkával szembeni odaadása, alázata, fegyelmezettsége a profik elé is példaként állítható. A mellékszerepekben olyan művészek láthatóak, mint Törőcsik Mari a nagymama, Szilágyi Enikő az édesanya, Kovács Lajos pedig egy különös csavargó szerepében. A fény ösvényeiben debütál fontos szereplőként Soós Attila fiatal költő is, aki az ötvösművész segédjét-tanítványát alakítja. Az epizód szereplők névsora is figyelemre méltó. Többek között Czintos József, Czukor Balázs, Csányi Sándor, Csoma Judit, Csöre Gábor, Horváth Csaba, Kardos Róbert, Melkvi Bea, Spolarics Andrea, Stefanovics Angéla, Szabó Márta, Szikszai Rémusz, Tóth Anitaés Újhelyi Kinga lesz látható a filmben.

A film vágója és operatőre tudatos választás eredménye. Politzer Péter Inforgos kapcsolat, ő vágta a rendező Maraton című dokumentumfilmjét, Nagy András, a korábbi évfolyamtárs pedig olyan korábbi Mispál-munkák operatőre volt, mint  az Angst, az Altamira vagy az Öreg molnár és szélmalom. A rendező szerint már csak azért is testhezálló feladat számára A fény ösvényei képi világának megteremtése, mert a filmben a fénynek a maga fizikai valójában is hangsúlyos szerepe van. A készülő alkotás látványvilágáért egyébként Berzsenyi Krisztina felel, a divat világához kapcsolódó jelenetek stylistja Andó Ildikó és Marton Diana, a felvonuló ruhaköltemények részben a Luan by Luciától származnak, részben pedig három tavaly végzett iparművészetis tervező, Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila tervei alapján készültek. A forgatás során ötvös szakértőként Nagy Ferenc kecskeméti ötvösművész működött közre.

A rendező nem kívánt közelebbit elárulni a film költségvetéséről, annyi azonban bizonyos, hogy A fény ösvényeit eddig az MMK, az NKA, a TV2, a Duna Televízió és a Renault Hungária támogatta, a gyártó Eurofilm Stúdió mellé pedig teljes vágási kapacitásával betársult az Inforg Stúdió mint koproducer. Noha a kuratórium nem sorolta az alkotást a közönségfilm kategóriájába, Mispál komoly érdeklődést vár a film témája, történetvezetése, látványvilága és nem utolsósorban a női főszereplő személye miatt.