A filmet “Magyarország legkurrensebb operatőre” fényképezi: Pados Gyula valóban eléggé be van táblázva mostanában. Első nagyjátékfilmes munkája, az Antall Nimród rendezésében készült Kontroll november 20-án kerül a magyar mozikba, jelenleg a Terézanyuval dolgozik, és nemsokára kezdődnek a Sorstalanság munkálatai is. (Egy internetes mozis adatbázis szerint már 2005-re is van programja: a szintén reklámfilmes Paczolay Béla Zöld Rapszódiájában.) A magyar közönség elsősorban reklámfilmesként ismerheti Padost, hiszen ő előtte Angliában dolgozott játékfilmesként. Az első napokban kicsit feszültebb operatőrt csak az utolsó napon mertük megkörnyékezni, aki ekkor már készségesen válaszolt a filmhu kérdéseire.
Még több magazin
magazin
Elmosódik a határ valóság és képzelet, vágyak és tények között, és nézőként egy-egy pillanatra mi is úgy érezhetjük, belépünk Andrew Scott és Paul…
továbbmagazin
Az automata ajtó nem működik, kézzel kell széthúzni – és ez csak az első baljós jel, hogy milyen nehézségek és megaláztatások várják a fiatalkorú…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié- Mennyi kell?
- Hát, amennyi nekem kell, az neked kevés lenne beugrónak egy kártyapartihoz. Úgyhogy helyezzük a hangsúlyt a mikorra.