Pálinkás Norbert, a TV Deko főszerkesztője irányítja december 1-től a Filmmúzeum és a TV Paprika szakmai munkáját is. A két részvénytársaság, de közös tulajdonosi kör irányítása alá tartozó csatornáknál már szeptemberben megkezdődött az átszervezés: akkor távozott a Filmmúzeumot két évig irányító Paul Ágnes. A főszerkesztői posztok megszűnése miatt november végén távozik Szabó Edit, a TV Paprika főszerkesztője is.

„A nézők és a partnerek kérésére döntöttünk a változtatás mellett” – mondta el az eMasának Krasznai János tulajdonos. „Kábeltelevíziós partnereink és a nézők visszajelzései alapján a saját gyártású műsorok a legfontosabb és legsikeresebb tartalmaink. Szeretnénk, ha minél több és kreatívabb műsorunk lenne, szeretnénk a mára sztároknak számító műsorvezetőinket új feladatokkal, önálló műsorokkal megbízni” – mondta Krasznai. A három tematikus csatorna kreatív igazgatójától új ötleteket, a csatornák műsorainak összefogását, eddigieknél is jobb saját gyártású műsorokat várnak a tulajdonosok.

A három csatornán évente összesen körülbelül háromszáz órányi hazai készítésű műsort sugároznak – a gyártásra szánt összeg jövőre sem változik. A tematikus csatornák legfontosabb bevételi forrása a kábelszolgáltatókkal kötött szerződések alapján érkező előfizetői díj, amíg ez a bevétel nem nő, addig csak a programra szánt költségek közötti átcsoportosítással tudnak új műsorokat finanszírozni – tudtuk meg Krasznaitól.

Így Pálinkás elsősorban az ötleteire számíthat. „Szeretném az eddig már sikeresnek bizonyuló aktív, dinamikus stílust megtartani, és ahol kell, modernizálni a csatornák kínálatát” – vázolta elképzeléseit az igazgató. Pálinkás elsősorban az állandó csapatra számít a munkában, de megpróbál egy-két új embert is a csatornákhoz csábítani, mert mint mondta, „azt vallom, hogy egy focicsapat is akkor jó, ha nem 11, hanem 25 jó játékos van, és mindenki lehet közülük kezdő”.

A Filmmúzeum 2000 novemberében kezdte meg adását. A csatorna kínálatának nagy részét kitevő régi filmeket ma körülbelül másfélmillió háztartásban láthatják a nézők. A TV Paprika 2004. november 2-án indult el, napi 14 órában csak gasztronómiával foglalkozik, a népszerű külföldi sorozatok mellett saját műsorokat kínál. A csatorna januártól már 1 400 000 magyar háztartásban lesz fogható, de Csehország és Szlovákia hatszázezer háztartásába is eljut. A tavaly december 5-én rajtoló, lakberendezéssel, kertészkedéssel és barkácsolással foglalkozó TV Deko műsora szintén fogható Csehországban és Szlovákiában is, Magyarországon januártól már több mint egymillió háztartásban nézhetik napi 14 órában.