Ismét Rév Marcellt választotta reklámja operatőrének a világ egyik legnagyobb divatháza. A magyar szakember a karácsonyi kampányban trükkök segítségével teremt mesebeli ünnepi hangulatot a Guccinak.
A kreativ.hu szúrta ki, hogy Rév Marcell a Gucci-ház varázslatos karácsonyi reklámjának operatőre. Az magyar szakember nem először dolgozik a divatmárkának, legutóbb Billie Eilish főszereplésével készítettek pár perces videót. Az Eufória Emmy-díjas operatőre számára nem idegen a világsztárokkal való közös munka sem, a sorozatban Zendaya állt a kamerája elé, de készített zenei videót Miley Cyrusnak és Beyoncénak is.
A karácsonyi reklám témájában nem hoz újat, hiszen az együtt töltött idő fontosságra hívja fel a figyelmet, de látványvilága egészen különleges: rejtett vágásokkal készült, ezáltal úgy mozog a helyszínek között, hogy mi nem érzékeljük a trükköt.
Stefan Zweig Sakknovellájának szabad adaptációjában Márta és István az utolsó menekültvonattal próbálja elhagyni Magyarországot ‘56 novemberében. Tóth Barnabás látványos pszichothrillert rendezett, melyben a szereplők történetei a vonaton egy mindent eldöntő sakkjátszma során keresztezik egymást.
Az év egyik legnagyobb nemzetközi karrierjét befutó magyar filmje, Torontóban debütált, azóta sorra hozza el a díjakat különböző fesztiválokról. A megtörtént eseményekből kiinduló dráma főszereplője egy irodalomtanár, aki egyre nagyobb bajba kerül, miután az órán egy olyan filmet ajánlott, ami bemutatja a két XIX. századi francia költő, Arthur Rimbaud és Paul Verlaine testi-lelki kapcsolatát.
Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje nyerte Velencében az Orizzonti (Horizontok) szekcióban a "Legjobb film" díját. A Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a szabadságvágy és az otthon iránti szeretet, a kölcsönös megértés utáni vágy szívből jövő megnyilvánulása.