Ruizpalacios a nemzetközi szinten is jelentős rendezői pályafutása előtt egy étteremben dolgozott mosogatófiúként, így ismerős témához nyúlt, amikor Arnold Wesker 1957-ben színpadra állított A konyha című darabját írta mozifilmre.
„A világ Shakespeare számára lehet, hogy színpad, számomra viszont egy konyha, ahol az emberek jönnek-mennek, nem maradnak addig, hogy igazán megismerjék egymást, és ahol a barátságok, a szerelmek és a viszályok olyan gyorsan feledésbe merülnek, ahogyan létrejöttek." – idézi a rendezőt a forgalmazó sajtóközleménye.
A Variety kritikusa szerint a film keveri a maró társadalomkritikát és a stilisztikai bravúrt. A The Hollywood Reporter A mackó című sorozat és a Red Bull energiaital együttes hatásához hasonlítja a filmet „és máris van némi fogalmunk arról, milyen szüntelen intenzitással és fortyogó nyomás alatt szól ez a csípős tragikomédia arról, amit a vendégek (többnyire) nem látnak egy forgalmas Times Square-i étterem munkanapja során."
„A La Cocina elemelt éttermi burleszk, melyben a szereplőknek nincs igazi küldetése, bár a film elején exponált kasszahiány után folyamatosan nyomoznak. Itt konstans, intenzív hajtás és hajsza van, ez tölti ki a film 140 percét, és az egyetlen, közös cél a túlélés. Egy ponton túl már nem tudjuk, talán nem is akarjuk tudni, hogy a rendelésblokk-nyomtató szétverése és a moslékban való hempergés, a mindent elárasztó özönvíz, a vendégtérben való ámokfutás igaz-e." – írtuk a filmről a berlini fesztiválpremier kapcsán.
A La Cocina világpremierje a 74. Berlinalén volt, Rooney Mara és Raúl Briones Carmona mellett pedig Anna Diaz, Motell Foster, Oded Fehr, Eduardo Olmos és Spenser Granese színészeket láthatjuk.
Palacios filmje várhatóan 2025 tavaszán kerül a hazai mozikba, az ADS Service forgalmazásában.