Maximális ösztönzés - Filmtörvény, adókedvezmények

A konferencia elején a filmtörvény legfontosabb pontjait a minisztérium két munkatársa, Zachar Balázs és Csutak Tamás ismertette. Felvázolták a filmes adókedvezmények rendszerét is, melyekkel a hazai bérmunkát és a koprodukciókat kívánják vonzóbbá tenni, valamint a magántőkét érdekeltté tenni, hogy a magyar filmekbe fektessék azokat a pénzeiket, melyeket adóként mindenképpen be kellene fizetni. (Ezekről a konstrukciókról korábbi anyagainkban részletesen olvashatsz: A filmtörvényről; Az adókedvezményekről).


Mindennapi problémákra - A Filmiroda

A május közepétől megnyíló Filmiroda végzi majd az adókedvezmény-rendszer ellenőrzését és látja el az adminisztratív feladatokat. A cégeknek, a filmes vállalkozásoknak és a produkcióknak egyaránt regisztrálniuk kell magukat, az iroda pedig igazolást ad a filmek Magyarországon befektetett gyártási költségéről. folytatás »


Az elosztás felelőssége - Az MMK reformja

A Magyar Mozgókép Közalapítvány reformjáról szólt a következő panelbeszélgetés. Foktői János, az MMK kurátora szerint a Közalapítvány reformját a törvény megszületése tette szükségessé. A Filmtörvény ugyanis a filmes támogatások elosztásának fő letéteményeséül az MMK-t jelölte, ami folyamatosan emelkedő, a 2006-os bázisévre már 10 milliárd forintnyi közpénz fölötti felelősséget jelent. folytatás »


A mozi terjesztés is - Az alkotók és a filmtörvény

A konferencia következő blokkjában az alkotókat (Jancsó Miklós, Mundruczó Kornél, Csillag Ádám, Sipos Áron) faggatta a moderátor arról, mit gondolnak a filmtörvény kapcsán kirajzolódó új lehetőségekről. folytatás »


Kötelesség vagy misszió? - A filmterjesztés

A forgalmazás szempontjából a törvény egyik legfontosabb eleme, hogy megerősítette a filmterjesztésben már egy évvel korábban beindított normatív támogatási szisztémát. Ugyanakkor a forgalmazó saját szuverén döntése, milyen filmet kíván eljuttatni a mozikba. folytatás »


Magyar filmek Európában – Filmunió, Media Desk, Eurimages

A Media Desk május elseje óta hivatalosan is működik. Kézdi-Kovács Zsolt szerint azonban le vagyunk maradva, mert már az év elején fel kellett volna állítani az irodát. A filmtörvényt nagy erőkkel propagálják külföldön, jelentős az érdeklődés is, de a magyar modell nem számít különlegesnek Európában. folytatás »


Kötelező optimizmus - Fiatal filmesek

Az utolsó panelbeszélgetés arról szólt, hogyan látják a fiatalok a jelent és a jövőt. A résztvevők (Groó Diána, Petrányi Viktória, Antal Nimród, Nagy Viktor és Fazekas Csaba) nagyrészt optimisták, mégsem álmodoznak a filmtörvénnyel, hanem inkább a producerekre hagynák annak behatóbb ismeretét. folytatás »