"Lassan olyan lesz ez a fesztivál, mint egy árvíz, ami minden évben újra elsodor, s minden évben újra ki kell evickélnünk belőle" – mondta Durst György, a Mediawave Alapítvány elnöke. A Mediawave anyagi hátterének megteremtése még folyamatban van, hiszen az intézmények nagy részének jövő évi költségvetése éppen mostanában áll össze, az alapkoncepció azonban már készen áll. Az utóbbi évben már 4 ország 10 településén zajlottak párhuzamosan az események. Győr (fő helyszín), Csorna, Komárom, Kapuvár, Rábapatona, Vének (HUN), Dunaszerdahely, Révkomárom (SLK), Kolozsvár (ROM) és Szabadka (SERB) után 2004-ben Sopron és Szekszárd városa is csatlakozik az eseményhez, amely eztán is a „periférián” kíván maradni, ha egyáltalán a „Budapesten kívüliség” perifériának számít.

Nem csak helyszínek tekintetében, de újabb művészeti ágak bevonásával is bővül a fesztivál, bizonyítja ezt az is, hogy a sajtótájékoztató helyszíne ezúttal nem mozi, hanem a „Tánchullámok” gondolatmenetét folytatva, táncszínház. Ismét nagy szerepet kap a társművészetként jegyzett fotográfia is, amely ezúttal a diaporáma és a digitális technika adta lehetőségeket helyezte középpontjába.

A fényíró találkozó gerincét természetesen továbbra is a filmverseny alkotja. A nemzetközi versenyprogram az utóbbi években átlag 60 ország mintegy 1500 filmjéből állt össze. Az évek óta sikeres „Kisebbségi”, „Porlepte dobozok”, „Ifjúsági” nevezési kategóriák ezúttal a fesztivál egészére jellemző speciális kategóriákkal bővülnek. A „SPIRIT” a film szelleme, a lelkierő, a lélek, mint energia, a női és férfi lélek, a bor lelke, kísértetek, szellemek, táltosok, illetve a pálinka, mint kedélyes spiritusz témakörében igyekszik feltérképezni a lehetőségeket. A „PRE-EUROPA” a rendszerváltástól a csatlakozásig tartó „pre”-állapotba kalauzol. Durst György kiemelte, hogy némi analógiával élve, filmes szempontból legalábbis, „viszünk magunkkal még egy országot”, azaz az olyan egyelőre vagy sohasem csatlakozó államok alkotóit is be kell mutatni, mint Grúzia vagy Örményország. Az EU-csatlakozás jegyében zajlik majd a belépés napjára eső immár hagyományossá vált majális is a komáromi Monostori Erődben, ahol az európai országok között eddig is kulturális hídként funkcionáló fesztivál ezúttal sem tűzijáték és konfetti esővel ünnepel majd.

Hartyándi Jenő, a fesztivál igazgatója, ehhez még hozzátette, a Mediawave kapcsolatrendszere is egyértelműen Európa felé visz, hiszen a rendszerváltással megszűnt kulturális kapcsolatokat teljesen újra kellett teremteni az évek során. Ebben segíthet az a hivatalos találkozó, amely a két régió zenei szervezeteit és fesztiváljait igyekszik összefogni. Az európai zenei mozgások feltérképezésére szolgáló workshopokkal és koncertekkel tűzdelt tanácskozás az európai fesztiválokat összefogó Europa Jazz Network felkérésére valósul meg. 

A  fesztivál idébn is felvállalja, hogy kis helyszínre drága koncerteket szervezzen. A 14. Mediawave súlypontjait képező nevek már mind le vannak kötve. Így már biztos, hogy jön a John Zorn’s Electric Masada (USA), a Dave Douglas Quintet (USA),a William Parker Quintet (USA), az ICP Orchestra (NL), a MOB Orchestra (NL), mint unikum. Lesznek olyanok is, akik valamilyen formában már jártak itt. Fellép Erik Truffaz (FRA), Kim Massie és „The Captain” , Rich McDonough Band St.Louis-ból, és a Misha Mengelberg-Han Bennink duó Hollandiából.

A téli Mw-elő záróakkordjaként Durst György megnyitotta Nagy Péter fotóművész Weiner Sennyei Tibor verseivel körített kiállítását. A Mediawave Alapítvány elnöke a képek tanulságaként elmondta, a művész egy csendes ember, aki távol a világ zajától, melankolikus, magányába burkolózva készíti képeit, akár egy Krúdy-novella hőse, aki felemeli s hosszan szemléli a lehullott levelet a temetőben. Érzelmes ember, aki mintha időnként szívesen játszana a női hát csellójának húrjain. Lépcsői nem vezetnek sehová, fontosságai önvédelmi reflexekként vezetnek a haldokló bizánci kultúra és a felbomló Róma valóságába.