A film főhőse Noá, egy harmincas éveiben járó nő, aki illegálisan dolgozik taxisként. Egyik éjszaka felvesz egy jómódú külvárosi lányt, Julit, aki menekülni próbál szigorúan kontrolláló családjától. Kettejük gyorsan kibontakozó szerelme azonban számos akadályba ütközik: az anyagi nehézségektől kezdve a társadalmi előítéleteken át, egészen Juli családjának elvárásaiig. A történet azt kutatja, hogyan lehet helyet találni egy olyan társadalomban, amely nem hagy teret a másságnak.

Vermes a Variety-nek azt nyilatkozta, hogy a film „közelkép egy intim kapcsolatról”, amely személyes élményeiből és a mindennapi kirekesztés tapasztalatából táplálkozik. Hangsúlyozta: a magyar politikai-társadalmi közeg nem csupán háttér, hanem „strukturáló erő”, amely a szereplők döntéseit és lehetőségeit is alakítja.

Vermes Dorka első nagyjátékfilmje, az Árni szintén független produkcióként jött létre, és a Velencei Filmfesztiválon mutatkozott be. Az Árnit többek között Hong Kongban és a londoni Raindance-en is vetítették, februárban pedig a Kritikusok Díja mellett Vermes Dorkát a legjobb rendezőnek választották a 44. Magyar Filmszemlén.

Places Half Empty forgatókönyvét Vermes Dorka és Törley-Havas Sára írta, producerei Balogh Evelyn és Lelkes Botond a budapesti Non Lieu Film Productions gyártó cégtől, de a rendező állandó mentora, Tarr Béla is csatlakozott a projekthez executive producerként. A 2022-ben alapított cég neve a francia „non-lieu” (nem-hely) kifejezésből ered, amely a magyar függetlenfilmesek bizonytalan helyzetére utal.

A szarajevói CineLink Industry Days volt az első alkalom, hogy a filmtervet szakmai közönség előtt bemutatták. A fesztiválon elnyert díj jelentős lépés lehet a produkció megvalósításában. „Szeretnénk a világnak emlékeztetni: itt vagyunk” – hangsúlyozták a készítők a Variety-nek.

A Szarajevói Filmfesztivált augusztus 15–22. között rendezték meg.