Az estét Réz András, filmesztéta és a Werk művészeti vezetője nyitotta meg. Először a már említett Kelle Akadémia végzős hallgatóinak három alkotását vetítették le. A berlini iskola igazgatója is részt vett a vetítésen, bemutatta a berlini képzést. A 2010-ben alapított akadémia célja, hogy teljesen kezdő filmeseknek apró részletekig menően tanítsa meg a játékfilm készítést. A képzést során húsz docens segíti a tanulókat, az egyéves kurzus után pedig három hónap áll a tanulók rendelkezésére, hogy leforgassák - sokszor film nyersanyagra forgatott - vizsgafilmjeiket. Bár az iskolában három szakon is folyik képzés - rendező, operatőr és díszlettervező –, mindvégig együtt készítik el filmjeiket a diákok. Az intézmény - a Werk Akadémiához hasonlóan - privát iskola, ahol a tandíjon felül, vizsgamunkáik költségvetését is a fiataloknak kell állniuk. A Kelle Filmakadémián az alapítás óta közel harminc film készült és a világ minden részéről vonzza a fiatalokat, hiszen Berlin - többek között filmművészeti gyökerei miatt - vonzó a mozgókép iránt érdeklődőknek.

A három huszonéves berlini diák alkotásai közül a Munkaszünetet (Arbetsfrei) láthattuk először. Tristan Patrick Gray, az új-zélandi rendező sokak számára ismerős dilemmát dolgozott fel: a filmre forgatott alkotás a szabadúszó Rolfról (Hannes Florstedt) szól, aki úgy érzi, hogy a könyvborító tervezői feladatai csupán egy hajszállal választják el a teljes munkanélküliségtől. Lakótársa, Jan (Andreas C. Meyer), jól szórakozik Rolf munkáján, de ugyanakkor féltékeny is szabadúszó életformájára. Amikor Rolf lehetőséget kap egy teljes munkaidős állásra, komoly dilemmába esik: a szabad, de kiszolgáltatott úton haladjon tovább, vagy feladja eddigi, kényelmes életét és lekösse-e magát.



Munkaszünet - előzetes

A görög származású Elina Panik tizenhárom perces drámája, a Lord Patschog Tükre történetét és látványvilágát tekintve is magával ragadó alkotás. Lord Patschog és ikertestvére, Myriel baráti összejövetelt szervez otthonukban, ám a házigazda teljesen elidegenedett saját környezetétől, miközben önmagát sem képes elfogadni. Egy váratlan pillanatban - a vendégek legnagyobb megdöbbenésére - áthalad a szobában felállított tükrön, és szembesül cselekedete hatásával. Finom módon jelenik meg az alkotásban az önkép allegóriájának gondolata, amelyet Jacques Rigaut hasonló című novellája ihletett.



Lord Patschog Tükre - előzetes

A Mediawaven is szerepelt a Zum Letzten Mal (Még egyszer, utoljára) című film, amely az indonéz Achmad Ubaidillah rendező 35 milliméteres filmre forgatott alkotása. A rövidfilm az öregedés és a betegség témáját járja körül. A főszereplő -  az egykor imádott és népszerű mágus, Olivér -, hogy letargiáján úrrá legyen, visszaemlékezik, így újra átéli karrierje csúcsának felemelő pillanatait. Még egyszer, utoljára.




Még egyszer, utoljára - előzetes

A Werk Akadémia nyolc vizsgafilmje (amelyeket jelentős összeggel támogatott az I'm Film) kevésbé elvont témákat dolgozott fel. Az alkotások képi világa hétköznapi, gyakran éreztük úgy, hogy a kamera csupán egyszerű közvetítő, felvevő eszköz, nem rejt semmilyen titkot, nem hordoz plusz jelentést. Baranyi Enikő két rövidfilmje nyitotta és zárta az estét: a Csak egy nap a világ és a Játsszuk el… Az előbbi különböző táncműfajokból felépített film, amely egy nap történéseit öleli fel, míg az utóbbi Cseh Tamás egyik dalára meséli el egy olyan pár történetét, akik megnyerték a lottófőnyereményt.



Csak egy nap a világ - előzetes

Orosz Dániel által rendezett film, az Első randevú, Zsigmond Emőke és Máttyásy Bence főszereplésével egy gyötrődő párkapcsolat utolsó néhány napjába enged betekintést. Bai Zsanett Crucio című alkotása szintén az érzelmek világába repít: egy szerelmi háromszög történetét dolgozza fel, helyszínül egy ódon kastély belső tereit használja. 

Első randevú - werk

Érdekes alkotással készült Kocsis Tünde: a Kiálts velem egy kilátástalan helyzetbe került asszony életét mutatja be, akit kirúgtak, megcsaltak és otthontalanná tettek ugyanazon napon. A főszerepben Szalay Marianna látható. A Medál, Gál Sándor egy fantasztikummal és horrorral fűszerezett rövidfilmje inkább a fiatalabb generációnak szól. Balla Dávid A bohóc című vizsgafilmjén joggal retteghettünk, hiszen egy gyerekgyilkossal és annak újabb áldozatával találkoztunk. Felüdülésként az Interjú, Mező Bence kisfilmje következett: a tanmesének is beillő történetben megtudhattuk, mindig adhatunk embertársainknak második esélyt, mert a legtöbbször, bizony, megérdemlik.

Az estről vegyes érzelmekkel távoztunk. A Werk Film Akadémia vizsgafilmjeiben ugyan érzékeltük a kemény munkát, de láttunk erősebb és gyengébb rövidfilmeket, voltak hatásvadász jelenetek, banális és különleges történetek is. A többi filmes iskola vizsgamunkáihoz képest a "werkesek" inkább arra törekedtek, hogy a közönség számára könnyen befogadható alkotásokat hozzanak létre, de sajnos sok esetben hiányzott belőlük a valódi művészi hozzáállás. A vizsgafilmek stábtagjai között találhatunk tehetségeket, akiknek azonban még van mit tanulniuk.