magazin
Folytatjuk sorozatunkat olyan hazai filmgyártókról és innovatív projektekről, amelyek sokat köszönhetnek a Kreatív Európa MEDIA alprogramjának, nem…
továbbmagazin
Rendkívüli látványvilágú, megelevenedő műkincsekkel és szürreális lázálmokkal teli animációs thrillert készített Milorad Krstic, amely egyaránt…
továbbmagazin
Félő volt, hogy a külföldön díjakat halmozó Egy nap itthon érdektelenségbe süllyed, de szerencsére az embereket érdekli, milyen is az, amikor…
továbbmagazin
Ezen a héten is jól járunk, ha bekapcsoljuk a tévét: Ábel felmegy a havasokba, Törőcsik Mari szörnyen nehéz döntés elé kerül, a Made in Hungária…
továbbmagazin
Kafiya Mahdi 14 évesen menekült el Szomáliából, hogy aztán egy év elteltével Budapesten kössön ki. Már most is hihetetlen, amit ez a magyarul…
továbbmagazin
5 éve működik Magyarországon a Kreatív Európa Program irodája, azóta több filmtervet, gyártót és filmes projektet támogattak a MEDIA alprogram…
továbbmagazin
A szende rókatündér szerepe után Balsai Móni ezúttal egy traumáktól terhelt nyomozónő bőrébe bújik Ujj Mészáros Károly második nagyjátékfilmjében,…
továbbmagazin
Van három nagymama, akik a fiatalságukról, átélt traumákról mesélnek, illetve van három unoka, akik ökörködnek és fontos kutatást végeznek el. A…
továbbmagazin
A párkeresésnél nem is keveredhet az ember nagyobb zűrbe – legalábbis ezt sugallja a héten adásba kerülő filmek színe-java. Lesz itt romantikus…
továbbmagazin
Hét évvel A vizsga után Bergendy Péter és Köbli Norbert ismét egy történelmi thrillerrel állt elő, és egy-két apróságtól eltekintve most is csak…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié