magazin
Végre egy hét, amikor számos magyar produkció közül választhatunk, és a játékfilmeken kívül több hazai dokumentumfilmmel, színházi felvétellel, vagy…
továbbmagazin
Április végén kritikaíró pályázatot hirdettünk, ahol arra kértünk titeket, hogy írjátok meg, hogyan hatott rátok Till Attila Tiszta szívvel című…
továbbmagazin
Április végén kritikaíró pályázatot hirdettünk, ahol arra kértünk titeket, hogy írjátok meg, hogyan hatott rátok Till Attila Tiszta szívvel című…
továbbmagazin
Április végén kritikusi pályázatot hirdettünk, arra kértünk titeket, hogy írjátok meg, hogyan hatott rátok a Till Attila Tiszta szívvel című filmje.…
továbbmagazin
Az Országalmát vagy a Feri és az édes életet jegyző KVB a Tilos Rádió történetét feldolgozó dokumentumfilmet készít a rádió 25. születésnapja…
továbbmagazin
Nae Caranfil új filmje, a román-bolgár-magyar koprodukcióban készült 6,9 a Richter-skálán világpremierjével nyit a kolozsvári TIFF ma este. A jövő…
továbbmagazin
A cannes-i filmfesztivál alkalmával több mint tíz napot töltöttünk a francia luxusban: végtelen hosszú sorokat álltunk ki, hogy nagyszerű emberi…
továbbmagazin
Miért választanak nők egy olyan férfiasnak elkönyvelt küzdősportot, mint az ökölvívás? Egyáltalán, tényleg olyan férfias ez a harcmodor? Milyenek a…
továbbmagazin
Ezen a héten két olyan nemzetközi koprodukciót is láthatunk a tévében, ami Magyarországon forgott, helyi stábbal. Egyik film sem a szokványosabb…
továbbmagazin
„Reflektorral kivilágított érzelmektől acélossá váló dráma” - írtuk kritikánkban a Liliom ösvényről, Fliegauf Bence legújabb játékfilmjéről. A…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié