magazin
Korábban beszámoltunk a Filmalap döntéséről, amely szerint Pálfi György és Csupó Gábor filmtervei mellett az első nagyjátékfilmjén dolgozó Lengyel…
továbbmagazin
Lehet-e, érdemes-e tanítani a forgatókönyvírást, vagy minden a tehetségen és a tapasztalaton múlik? Az oktatás elnyomja a kreativitást? Mit jelent…
továbbmagazin
Ma délután indul a Margó Irodalmi Fesztivál, központja a Petőfi Irodalmi Múzeum, néhány programnak a Premier Kultcafé ad helyet. A kortárs irodalmi…
továbbmagazin
A kolozsvári fesztivál hajrájában beszélgettünk a fődíjat elnyert versenyfilm, a Cannes-ban is elismert Kutyák író-rendezőjével, valamint…
továbbmagazin
Ezen a héten minden az idő körül forog a dobozban: egymást váltják az 1940-es és a 2010-es évek magyar filmjei, fiatalok 7-10-ig élik az extázist,…
továbbmagazin
Muhi András Pires legújabb munkája, a magyar futballválogatott elmúlt négy évét nyomon követő Magyar csapat - „…még 50 perc…” visszanyúl a rendező…
továbbmagazin
Átnyergeltünk a versenyprogramra, ahol láttunk egy győzelemre is esélyes izraeli vallási drámát, majd beszélgettünk a Titanic nyitófilmjeként…
továbbmagazin
Megszületett a Tiszta szívvel kritikaíró pályázatának eredménye, a közönség és a szerkesztőség döntése alapján Tamás Katalin Akadálymentesített…
továbbmagazin
Hogyan működnek az európai filmintézetek? Mi az EYE titka? Milyen lehet a jövő filmmúzeuma? Ezekre a kérdésekre is választ kerestek az Értékmegőrzés…
továbbmagazin
Mitől lesz egy film fesztiválsiker? Van olyan, hogy fesztiválfilm, és ha igen, mitől lesz egy opusz azzá? Attól, hogy szerzői, független, hogy…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié