magazin

Prizma: „Mit jelent filmet írni?”

Lehet-e, érdemes-e tanítani a forgatókönyvírást, vagy minden a tehetségen és a tapasztalaton múlik? Az oktatás elnyomja a kreativitást? Mit jelent…

tovább

magazin

Reisz Gábor a Margón halandzsázik

Ma délután indul a Margó Irodalmi Fesztivál, központja a Petőfi Irodalmi Múzeum, néhány programnak a Premier Kultcafé ad helyet. A kortárs irodalmi…

tovább

magazin

TIFF: Lendületben a román újhullám

A kolozsvári fesztivál hajrájában beszélgettünk a fődíjat elnyert versenyfilm, a Cannes-ban is elismert Kutyák író-rendezőjével, valamint…

tovább

magazin

Dobozban: Játék az idővel

Ezen a héten minden az idő körül forog a dobozban: egymást váltják az 1940-es és a 2010-es évek magyar filmjei, fiatalok 7-10-ig élik az extázist,…

tovább

magazin

Még sokszor 50 percet az EB-n

Muhi András Pires legújabb munkája, a magyar futballválogatott elmúlt négy évét nyomon követő Magyar csapat - „…még 50 perc…” visszanyúl a rendező…

tovább

magazin

TIFF: Ütős debütálások a versenyprogramban

Átnyergeltünk a versenyprogramra, ahol láttunk egy győzelemre is esélyes izraeli vallási drámát, majd beszélgettünk a Titanic nyitófilmjeként…

tovább

magazin

Tiszta szívvel pályázat: Akadálymentesített bűnesetek

Megszületett a Tiszta szívvel kritikaíró pályázatának eredménye, a közönség és a szerkesztőség döntése alapján Tamás Katalin Akadálymentesített…

tovább

magazin

Nagyítás és kicsinyítés

Hogyan működnek az európai filmintézetek? Mi az EYE titka? Milyen lehet a jövő filmmúzeuma? Ezekre a kérdésekre is választ kerestek az Értékmegőrzés…

tovább

magazin

TIFF: Záporok és szupernóvák

Mitől lesz egy film fesztiválsiker? Van olyan, hogy fesztiválfilm, és ha igen, mitől lesz egy opusz azzá? Attól, hogy szerzői, független, hogy…

tovább

magazin

Saul legutolsó titkai

Végighallgattuk az audiokommentárt a Saul fia DVD kiadványán, és az Oscar-díjas filmünk még mindig meg tudott lepni minket. Íme a fénypontok.

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Úgy érzem magam, mint egy amputált végtag.

Noon / Brilliantlove

Oszd meg! Az összes idézet