magazin
Lehet-e, érdemes-e tanítani a forgatókönyvírást, vagy minden a tehetségen és a tapasztalaton múlik? Az oktatás elnyomja a kreativitást? Mit jelent…
továbbmagazin
Ma délután indul a Margó Irodalmi Fesztivál, központja a Petőfi Irodalmi Múzeum, néhány programnak a Premier Kultcafé ad helyet. A kortárs irodalmi…
továbbmagazin
A kolozsvári fesztivál hajrájában beszélgettünk a fődíjat elnyert versenyfilm, a Cannes-ban is elismert Kutyák író-rendezőjével, valamint…
továbbmagazin
Ezen a héten minden az idő körül forog a dobozban: egymást váltják az 1940-es és a 2010-es évek magyar filmjei, fiatalok 7-10-ig élik az extázist,…
továbbmagazin
Muhi András Pires legújabb munkája, a magyar futballválogatott elmúlt négy évét nyomon követő Magyar csapat - „…még 50 perc…” visszanyúl a rendező…
továbbmagazin
Átnyergeltünk a versenyprogramra, ahol láttunk egy győzelemre is esélyes izraeli vallási drámát, majd beszélgettünk a Titanic nyitófilmjeként…
továbbmagazin
Megszületett a Tiszta szívvel kritikaíró pályázatának eredménye, a közönség és a szerkesztőség döntése alapján Tamás Katalin Akadálymentesített…
továbbmagazin
Hogyan működnek az európai filmintézetek? Mi az EYE titka? Milyen lehet a jövő filmmúzeuma? Ezekre a kérdésekre is választ kerestek az Értékmegőrzés…
továbbmagazin
Mitől lesz egy film fesztiválsiker? Van olyan, hogy fesztiválfilm, és ha igen, mitől lesz egy opusz azzá? Attól, hogy szerzői, független, hogy…
továbbmagazin
Végighallgattuk az audiokommentárt a Saul fia DVD kiadványán, és az Oscar-díjas filmünk még mindig meg tudott lepni minket. Íme a fénypontok.
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié