magazin

Saul fia: Végtisztesség – ember az embertelenségben

Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…

tovább

magazin

Nemes Jeles László: A tengeri szörnyek között

Nemes Jeles László Saul fia című filmje már a hivatalos cannes-i díjátadó előtt két fontos elismerést kapott: a magyar filmnek ítélték a nemzetközi…

tovább

magazin

Testről és lélekről: “Vicces, furcsa, érzelmes”

Piros műanyagszékek és négyszögletű ebédlőasztalok, üvegfal mögött sorakozó levesestálak, fehér tálcák és tipikus menza illat, bár ez utóbbit…

tovább

magazin

Zene képekben

A fiatal filmes generáció kreativitására a videoklipek is felhívják a figyelmünket. Összeállításunkban nem csak a kortárs zenei paletta…

tovább

magazin

Dobozban: Végre itt a nyár!

Végre itt van a tartós jó idő, talán túl jó is. Langyos nyári estéken tévét nézni sem rossz, mi most új orosz drámát, bájos szerelmi trilógiát és…

tovább

magazin

Clara Royer: „Közép-európai ember vagyok”

Clara Royer francia írónő, Nemes Jeles László Saul fia című Cannes-i Nagydíjas filmjének társ-forgatókönyvírója. Első regénye, a Csillag, két évvel…

tovább

magazin

Seb: “A vér megnyugtat”

A Másik Magyarország és a Cannes-t is megjárt Lágy eső rendezője, újabb érzékeny filmet készített az HBO és a Campfilm közös produkciójában. A tabut…

tovább

magazin

Ábrázolható-e az ábrázolhatatlan?

Jövő héten mutatják be a Saul fiát, Nemes Jeles László Cannes-i Nagydíjas filmjét. Az alkotás kapcsán összegyűjtöttünk néhány olyan magyar filmet,…

tovább

magazin

Romkocsmáktól Bartókig

Érdeklődő szakmai közönség előtt tartotta meg második Pitch Fórumát a Blue Duck Arts forgatókönyvíró műhely. A kék kacsák pitch fórumán a Toldi…

tovább

magazin

Dobozban: Tragédiák hete

Néhány magyar gyöngyszem és a sok jól ismert amerikai film várja a tévénézőket június első hetében. Nyárindító filmből nem sok akad, helyette magyar…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Azt akarom, hogy tudja, mit tudok. Azt akarom, hogy tudja, azt akarom.

Menyasszony / Kill BIll

Oszd meg! Az összes idézet