magazin
Erős asszonyok, reménytelen helyzetből induló férfiak, és fájdalmas titkokat rejtegető családok tévés történeteit nézhetjük újra ezen a héten.…
továbbmagazin
Legutóbb 6 éve, a Puskás Hungary című filmjekor hallottunk róla, tititá című dokumentumfilmjét nemrég mutatták be a magyar mozikban, de számtalan új…
továbbmagazin
Igazából azt se tudtuk, melyik ujjunkba harapjunk, mégis megpróbáltuk a lehetetlent, és igyekeztünk listába szedni azt a tíz filmet, amit vétek…
továbbmagazin
Különleges vendége volt a Fényíró Filmklubnak, a múlt héten Gothár Péter filmrendező beszélgetett a BKF-es diákokkal az Ajándék ez a nap című,…
továbbmagazin
Húsvét után mintha titkos megállapodás kötöttek volna a televíziós csatornák műsorszerkesztői, mégpedig arról, hogy a televízió nem mozi, és…
továbbmagazin
Eddig leginkább dokumentumfilmesként ismertük, de most Vaszary Gábor írásából háromrészes, kosztümös tévéfilmet készített. Rövidekről röviden…
továbbmagazin
Egy friss sikerkönyv adaptációja, egy megtörtént bűneset feldolgozása, történelmi vígjáték és coming-of-age sztori – Bodzsár István producerrel…
továbbmagazin
A BKF Fényíró Filmklubja ebben a félévben már külsősök számára is ingyen látogatható. Ennek apropóján indítottuk el cikksorozatunkat, amelyben a BKF…
továbbmagazin
Mit ér a film, ha rövid? Nagyon is sokat – bizonyította ismét a Friss Hús Nemzetközi Rövidfilmfesztivál, amely kompakt, erős, nagyjátékfilmes…
továbbmagazin
A Hungarian cinema és a Tiltott képek után most ismét könyvet adott ki Novák Emil. Az én operatőri iskolám című album a NKA és a HSC Stábiskola…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié