magazin

Csak szex és más semmi

A spankingtől a nekrofíliáig minden igény kielégül Kelecsényi László FilmSZEXtétika című, saját definíciója szerint „szexfilm-történeti…

tovább

magazin

Máriássy nem akart „hős-filmet”

Két emblematikus film, a Budapesti tavasz és Az ötödik pecsét DVD-kiadásával emlékezik a MaNDA a holokauszt 70. évfordulójára. Történelmi…

tovább

magazin

"Úgy döntöttem, gazember leszek"

Pesti filmnek emblematikus budapesti helyszín dukál: a Művész kávézóban tartották Kern András új, készülő filmje, a Gondolj rám sajtótájékoztatóját,…

tovább

magazin

Modern exodus

Múlt hét pénteken hatalmas tömeg gyűlt össze a régi Trafó (most már Kontra) épülete előtt, hogy megtekinthessék a független dokumentumfilm-sorozat,…

tovább

magazin

Mundruczó Kornél: Ilyen hullámvasúton még nem ültél

Tulajdonképpen Coetzee Szégyenének köszönhető, hogy egyáltalán megszületett a Fehér Isten. A disztopikus sztori forgatókönyve alig három hét alatt…

tovább

magazin

Fehér Isten: A közöny túlélői

A Fehér Isten, amely elhozta Cannes-ból az Un Certain Regard szekció fődíját és a Palm Dogot, bár sok szempontból hordozza a rendező kézjegyét,…

tovább

magazin

Kényelmetlen kielégülés

Színészként szerezte a legnagyobb inspirációt az alkotáshoz, filmjeivel meghódította a cannes-i zsűrit és a magyar art house-közönséget, közben…

tovább

magazin

Keleten a helyzet változik

Mind a TIFF hangulatában, a zsűrik döntéseiben, illetve a képzési programok fókuszában egyértelmű törekvést lehetett érezni az új nemzedék…

tovább

magazin

Cirko 20: Ez a mozi maga a szabadság

Húsz évvel ezelőtt, egy Lőrinc pap téri pincehelyiségben kezdtek el filmeket vetíteni. A mozijuk nevét egy meghibásodott cirko-gejzírről kapta,…

tovább

magazin

„Még senki nem csinált ilyet a világon”

Hogyan lehet egyszerre kétszáz kutyát mozgatni? A forgatáson mitől sápadtak le a Fehér Isten alkotói? És milyen kutyáról álmodik a tréner? Halász…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
- Emberként van nyilvántartva?
- Nem… húsos fagyi vagyok.

Az ötödik elem

Oszd meg! Az összes idézet