magazin
A spankingtől a nekrofíliáig minden igény kielégül Kelecsényi László FilmSZEXtétika című, saját definíciója szerint „szexfilm-történeti…
továbbmagazin
Két emblematikus film, a Budapesti tavasz és Az ötödik pecsét DVD-kiadásával emlékezik a MaNDA a holokauszt 70. évfordulójára. Történelmi…
továbbmagazin
Pesti filmnek emblematikus budapesti helyszín dukál: a Művész kávézóban tartották Kern András új, készülő filmje, a Gondolj rám sajtótájékoztatóját,…
továbbmagazin
Múlt hét pénteken hatalmas tömeg gyűlt össze a régi Trafó (most már Kontra) épülete előtt, hogy megtekinthessék a független dokumentumfilm-sorozat,…
továbbmagazin
Tulajdonképpen Coetzee Szégyenének köszönhető, hogy egyáltalán megszületett a Fehér Isten. A disztopikus sztori forgatókönyve alig három hét alatt…
továbbmagazin
A Fehér Isten, amely elhozta Cannes-ból az Un Certain Regard szekció fődíját és a Palm Dogot, bár sok szempontból hordozza a rendező kézjegyét,…
továbbmagazin
Színészként szerezte a legnagyobb inspirációt az alkotáshoz, filmjeivel meghódította a cannes-i zsűrit és a magyar art house-közönséget, közben…
továbbmagazin
Mind a TIFF hangulatában, a zsűrik döntéseiben, illetve a képzési programok fókuszában egyértelmű törekvést lehetett érezni az új nemzedék…
továbbmagazin
Húsz évvel ezelőtt, egy Lőrinc pap téri pincehelyiségben kezdtek el filmeket vetíteni. A mozijuk nevét egy meghibásodott cirko-gejzírről kapta,…
továbbmagazin
Hogyan lehet egyszerre kétszáz kutyát mozgatni? A forgatáson mitől sápadtak le a Fehér Isten alkotói? És milyen kutyáról álmodik a tréner? Halász…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié