magazin
Húsz évvel azután, hogy a Ponyvaregény begyűjtötte az Arany Pálmát, Quentin Tarantino és a filmbeli Miát alakító Uma Thurman visszatér a tett…
továbbmagazin
Forgatókönyvíró szakon végzett az SZFE-n, tavaly Kétvízköz címmel jelent meg első verseskötete, A kivégzés című rendezését pedig idén beválogatták a…
továbbmagazin
Cannes-ban idén is érdemes odafigyelni a párhuzamos szekciókban vetített filmekre. Minden évben megrendezik a Rendezők Kéthete és a Kritikusok Hete…
továbbmagazin
Mundruczó Kornél új korszakot kezdett, és saját bevallása szerint most inkább fogyaszthatóbb, szélesebb érdeklődési körre optimalizált filmeket…
továbbmagazin
Csütörtökön, a fesztivál második napján érkeztünk meg a Riviérára, és bár a Grace de Monacóról, a nyitófilmről lemaradtunk (ami az egyöntetű…
továbbmagazin
Három éve, Erdő című kisfilmjével megjárta a Berlinalét. Épp aludni készült, amikor megtudta, hogy diplomafilmjét, a Provinciát beválogatták…
továbbmagazin
A gyermekvállalás, a szülés talán az egyik leggyönyörűbb esemény egy ember életében. De mi történik akkor, ha a gyermek világra hozása már az elején…
továbbmagazin
A BKF Fényíró Filmklubja ebben a félévben már külsősök számára is ingyen látogatható. Ennek apropóján indítottuk el cikksorozatunkat, amelyben a BKF…
továbbmagazin
Május 14-én leterítik a vörös szőnyeget Cannes-ban, és másfél hét múlva az is kiderül, hogy kinek szánja az idei Arany Pálmát a Jane Campion vezette…
továbbmagazin
Tudatosan manipulálja magát, hogy ne gondoljon állandóan arra, hogyan viselkedett volna az édesapja vagy az édesanyja bizonyos helyzetekben – árulta…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéHelen / Egy lányról