magazin
Amikor a ‘60-as években standfotósként kezdett dolgozni a Mafilmben, törékeny alkatával és finom arcával úgy festett, mint egy újhullámos film…
továbbmagazin
„Ha indiánok lehetnénk! mindig pattanásig feszülten, és a vágtató lovon, beledőlve a levegőbe, mindig újra meg-megremegve a reme¬gő földön, amíg már…
továbbmagazin
Egyszerre hálátlan, filmkészítőként mégis izgalmas az a feladat, melyet Hajdú Eszter kitűzött maga elé. A romagyilkosságokról szóló per 167 napja…
továbbmagazin
Idén májusban 60. alkalommal rendezték meg Országos Függetlenfilm Fesztivált, ezúttal Siófokon. Ennek apropójából beszélgettünk a fesztivált…
továbbmagazin
Több mint egy klub, hangzik az FC Barcelona jelmondata, Kocsis Tibor Magyarok a Barcáért című dokumentumfilmjének végére pedig még akkor is muszáj…
továbbmagazin
Életében senki sem ismerte, képei egy véletlennek köszönhetően kerültek csak elő. Egy John Maloof nevű fiatal történész városképeket keresett, és…
továbbmagazin
A 2014-es fesztivál programja erős és egységes volt, a versenyprogramból kevés film lógott ki. És habár a cannes-i plakátról Marcello Mastroianni…
továbbmagazin
A BKF Fényíró Filmklubja ebben a félévben már külsősök számára is ingyen látogatható. Ennek apropóján indítottuk el cikksorozatunkat, amelyben a BKF…
továbbmagazin
Az elmúlt két nap leginkább várt cannes-i bemutatói közt van két film, amelyek különböző témájuk ellenére nagyon is hasonló kérdéseket vetnek fel:…
továbbmagazin
A Foxcatcher vetítése előtt azon gondolkoztunk, hogy egy birkózókról szóló filmben lehet-e bármi érdekes Steve Carell hatalmas műorrán kívül,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEgy üveg whisky-vel jók vagyunk a Gellért-hegyig, mester?
Rojál / Moszkva tér