magazin

Keleten a helyzet változik

Mind a TIFF hangulatában, a zsűrik döntéseiben, illetve a képzési programok fókuszában egyértelmű törekvést lehetett érezni az új nemzedék…

tovább

magazin

Cirko 20: Ez a mozi maga a szabadság

Húsz évvel ezelőtt, egy Lőrinc pap téri pincehelyiségben kezdtek el filmeket vetíteni. A mozijuk nevét egy meghibásodott cirko-gejzírről kapta,…

tovább

magazin

„Még senki nem csinált ilyet a világon”

Hogyan lehet egyszerre kétszáz kutyát mozgatni? A forgatáson mitől sápadtak le a Fehér Isten alkotói? És milyen kutyáról álmodik a tréner? Halász…

tovább

magazin

Hogyan kerül a tehén a Balatonba?

Amikor a ‘60-as években standfotósként kezdett dolgozni a Mafilmben, törékeny alkatával és finom arcával úgy festett, mint egy újhullámos film…

tovább

magazin

Nincsen nekem vágyam semmi

„Ha indiánok lehetnénk! mindig pattanásig feszülten, és a vágtató lovon, beledőlve a levegőbe, mindig újra meg-megremegve a reme¬gő földön, amíg már…

tovább

magazin

Elmesélni az elmesélhetetlent

Egyszerre hálátlan, filmkészítőként mégis izgalmas az a feladat, melyet Hajdú Eszter kitűzött maga elé. A romagyilkosságokról szóló per 167 napja…

tovább

magazin

Czabán György: Csipkerózsika álomban

Idén májusban 60. alkalommal rendezték meg Országos Függetlenfilm Fesztivált, ezúttal Siófokon. Ennek apropójából beszélgettünk a fesztivált…

tovább

magazin

A pesti grundról a világhírig

Több mint egy klub, hangzik az FC Barcelona jelmondata, Kocsis Tibor Magyarok a Barcáért című dokumentumfilmjének végére pedig még akkor is muszáj…

tovább

magazin

A dajka, aki végigfotózta az urbánus Amerikát

Életében senki sem ismerte, képei egy véletlennek köszönhetően kerültek csak elő. Egy John Maloof nevű fiatal történész városképeket keresett, és…

tovább

magazin

Erős versenyprogram és a nők éve Cannes-ban

A 2014-es fesztivál programja erős és egységes volt, a versenyprogramból kevés film lógott ki. És habár a cannes-i plakátról Marcello Mastroianni…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Helsinki az nyugat-e?

Attila / Csinibaba

Oszd meg! Az összes idézet