magazin

A személyes érintettség a jó könyv titka

Az idei Berlinale koprodukciós fórumára két magyar filmterv is meghívást kapott. Fliegauf Bence Isaura háza című sci-fije és a Mécs Mónika-Rohonyi…

tovább

magazin

Mindig helyben kell lenni

Valentin-napon mutatják be a hazai mozik az év első romantikus vígjátékát, melyben a férfi szereplők többsége másra sem vágyik, minthogy végre…

tovább

magazin

Köszönő viszonyban a műteremmel

Múlt hét végén adták át a MAFILM Róna utcai telepén álló frissen felújított 3-4-es stúdióját. Mi ott jártunk és rendezőket, színészeket,…

tovább

magazin

A Filmalap Jancsóra emlékezik

Jancsó gyakran nevezte műveit rítusfilmeknek, arra utalva ezzel, hogy ezekben a művekben, mint valami karneváli kavalkádban, elmosódik a határ az…

tovább

magazin

Nagy Dénes: A vágyam mindig ugyanaz

Idén két díjat is bezsebelt a magyar filmkritikusoktól, egyet a Lágy eső című kisfilmjéért, egyet pedig a Bukta Imréről szóló dokumentumfilmjéért.…

tovább

magazin

Privátjancsó

"80-ban kosáredzés előtt felugrottam a csajomhoz délután, a lefüggönyözött nappaliban nyitva maradt a tévé, ment benne a fekete-fehér Oldás és…

tovább

magazin

Lebegő hosszú snitt

Nem tudom, hogyan ment el, de úgy akarom képzelni, hogy szépen. Ez nem egyszerű szépség, csúf dolgok is részei lehetnek, görcsök és fájdalom, ahogy…

tovább

magazin

Életöröm-terápia kezdőknek és haladóknak

Sós Ágnes filmjét, a Szerelempatakot Amszterdamban és Triesztben is bemutatták, utóbbi fesztiválról két díjjal távozott. A Magyar Nemzeti Filmalap…

tovább

magazin

Berlin nekünk legtöbbször ezüstös

Pontosan egy hét múlva startol a berlini fesztivál, a nagyszabású filmdzsembori – a címével ellentétben a nem Magyarországon forgott – The Grand…

tovább

magazin

Rendező vagyok és Magyarországról jöttem

Még el sem kezdődött a Berlinale, de hazánk lányai közül ketten már a német fővárosban, a Robert Bosch Filmes programján mutatják be filmterveiket.…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Aki azt hiszi, hogy nagyobb, mint a többiek, az menjen ki a temetőbe! Ott majd megtudja, hogy mi is az élet.

Az irányítás határai

Oszd meg! Az összes idézet