magazin
Pécsen jártunk Zomborácz Virág filmjének a forgatásán - éppen egy karácsonyi betlehemes jelenetet forgattak, amelyet félbe kellett szakítani a…
továbbmagazin
Leos Carax nem mindennapi figura. Kicsit megviselten néz ki, és egy picit megkeseredetten is beszél. Ha leülne a Deákra kéregetni, lehet, a jobb…
továbbmagazin
A Filmalap és a filmhu hívására március elején Budapestre látogatott Alan Parker, az Angyalszív és az Evita BAFTA-életműdíjas író-rendezője, hogy…
továbbmagazin
A cseh HBO produkció, az Olthatatlan rendezője nem más, mint az az Agnieszka Holland, akinek legutóbbi, A város alatt című nagyjátékfilmjét február…
továbbmagazin
„Vendég a háznál” – így nevezik a pszichológusok a gyereket, nem utolsósorban a szülő kisajátító, kontrolláló reflexeit kordában tartandó. Méginkább…
továbbmagazin
Az elmúlt napokban tovább pörgött a hivatalos versenyprogram, köztük két igencsak várt amerikai filmmel, de Kanada frankofón része is bemutatkozott,…
továbbmagazin
Az őrület enyhébb és súlyosabb esetei, bosnyák cigányok és a depresszió káros mellékhatásai. A langyosabb indulás után tűrhető mezőny alakult ki az…
továbbmagazin
Prikler Mátyás Köszönöm, jól című kisjátékfilmje eredetileg a pozsonyi főiskolára készült diplomafilmnek, de a Cannes-i Cinefondationt is megjárta,…
továbbmagazin
Magyarországon a Rotterdami Filmfesztivál méltatlanul bár, de a Berlinale mögött háttérbe került. Holott ez az a filmes esemény, ahol olyan rendezők…
továbbmagazin
Nehéz bármifajta koncepciót vagy egységességet kiolvasni a Berlinale eddigi nagyon vegyes versenyprogramjából. Német westerntől idősödő chilei…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié