magazin
A DunaDOCK csapata idén első alkalommal szervezte a Jameson Cinefest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál dokumentumfilmes programját. Mi ott jártunk.…
továbbmagazin
Mától tíz napig minden szem Miskolcra, és a jubileumi, 10. Jameson Cinefest programjára szegeződik. Önjelölt halálosztók, keresztény punkok,…
továbbmagazin
A rövidfilmben az a jó, hogy túlzásba lehet vinni. Akár három napon át napi öt órában. Érzelmi hullámvasút és műfaji egyveleg: ezt kínálta idén is…
továbbmagazin
Fülöp Péter egy Celluloid Workshop alkalmával került a filmes világba. Dolgozott Bodzsár Márk kisfilmjeiben, és az Isteni műszakban, a Die Hardban,…
továbbmagazin
Miklauzic Bence Parkoló című filmjének forgatókönyve három évig készült, megjárta Cannes-t és a ScriptEast-et, augusztusban pedig megkezdődött a…
továbbmagazin
Cristina Grosan és Nedeczky Dóra külön pályázaton, de egy filmtervvel jelentkezett a Sarajevo City of Film-re. Mindketten részt vehettek a…
továbbmagazin
Hét évet kellett várni, hogy a legendás mentőkutya, Mancs ihlette mozifilm forogni kezdhessen. „Már nem is hittük, hogy eljutunk idáig”, mondta a…
továbbmagazin
„Die Zeit ist die Sünde” (Az idő bűn) – hörgi a Hold sötét oldalára települt náci kolónia agonizáló Mondführerének szerepében Udo Kier, aki az Iron…
továbbmagazin
A rajzoló címmel készíti első rendezését Mattyasovszky Zsolnay Bálint, akinek a nevét leginkább casting directorként ismerhettük az elmúlt évekből.…
továbbmagazin
Vácz Péter egy éve végzett a MOME animáció szakán. Nyuszi és Őz című diplomafilmje azóta számtalan fesztiválról kilenc díjat hozott el, többek…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié