magazin
Most, hogy a magyar film újabb fordulóhoz ért, ideje, hogy meghatározzuk „törvény és erkölcs szerint” milyen magyar filmeket támogassunk az…
továbbmagazin
Hagyományos filmgyártás, klasszikusabb narratíva - Kárpáti György Mór a Színház- és Filmművészeti Egyetem rendezőosztályából érkezett a Berlinale…
továbbmagazin
Miközben a Berlinale versenyprogramjában Tarr Béla utolsó filmjével elnyerte a zsűri nagydíját és a kritikusok elismerését is, a fesztivállal…
továbbmagazin
Tarr Béla, a fekete-fehér képek és a hosszú beállítások mestere már A torinói ló forgatásakor bejelentette: visszavonul. A berlini bemutató…
továbbmagazin
A Berlinálé végéhez közeledve a versenyprogramban végleg kirajzolódni látszanak az erőviszonyok: a fesztivál-közvélemény szerint egyértelműek a…
továbbmagazin
Orális szexben részesít egy légy egy öreg hölgyet, zombik lepik el a földet, a románok átszöknek a Dunán a határon, megrohad egy narancs, …
továbbmagazin
A Berlinale keddi sajtóbemutatója után sejthető volt, hogy megosztó lesz a Tarr Béla életművét lezáró alkotás, A torinói ló. Sokan elhagyták a…
továbbmagazin
Szurdi Miklós új sorozatának első három epizódját mutatták meg a sajtónak: a tripla pilot végén kirajzolódtak a karakterek, célok és erővonalak, de…
továbbmagazin
Visszafordított teremtéstörténet, vagy ha tetszik, elmúlás-, kihúnyás-, kipusztulástörténet zajlik le szemünk láttára Tarr Béla utolsó, Berlinben…
továbbmagazin
A Cinema Total a Collegium Hungaricum szervezésében negyedik éve a Berlinale magyar platformja: a soros EU-elnökség jegyében a szomszédos országok…
továbbFriss
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Két magyar dokumentumfilmtervet díjaztak Zágrábban
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Premier előtti vetítésekkel érkezik az új magyar családi film
Cannes-i nagydíjassal folytatódik januárban a Mozinet Filmnapok
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié