magazin
Az eredeti Frankenstein regény finoman elrajzolt adaptációja Mundruczó legújabb filmje, amely megpróbálja mindennapi viszonyok közt értelmezni az…
továbbmagazin
Politikai elkötelezettség, de kevés tematikai vagy formanyelvi újítás jellemezte az idei versenyprogramot, amit a néhány kiemelkedő ellenére szinte…
továbbmagazin
Az iráni Kiarostami az első, aki a Cannes-ban idén felvonuló nagy szerzők közül végre valóban maximálisan megfelelt a várakozásoknak. Első…
továbbmagazin
Európa legmodernebb stúdióját nyitották meg Rákospalotán: bejártuk a műtermek mellett a kamerabutikot, műhelyeket, a készülő utómunka-stúdiót és a…
továbbmagazin
A rendezőnővel filmje, a Pál Adrienn cannes-i beválogatása kapcsán beszélgettünk hitelességről, az igazi tömegfilmekről, filmezésről, iróniáról…
továbbmagazin
Kísértet - pontosabban egy hatalmas nővérbábu - járta be a Croisette-t a fesztivál első napjaitól kezdődően: Kocsis Ági túlsúlyos ápolónőről szóló…
továbbmagazin
A fesztiválkezdet előtti héten errefele dúló minicunamival ellentétben az első napokban nem vet nagy hullámokat Cannes: mindenki korrektül és…
továbbmagazin
Ahhoz már szép lassan kezdünk hozzászokni, hogy évente legalább két román film feltűnést kelt, és azonnal besoroljuk a román új hullám sikereinek…
továbbmagazin
A cannes-i magyar delegációt tagjait kaptuk el egy-egy gyors kérdésre. Mundruczó Kornél egy korty vízről, Kocsis Ágnes a Godard-ral való versenyről,…
továbbmagazin
A filmforgalmazás válságban van -- ez volt a tavalyi Mediawave szakmai konferenciájának egyik szomorú megállapítása. A helyzet azóta még rosszabb,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié