magazin
A Buharov testvérek ismét az emberi lét és a mozgóképi kifejezés különös határvidékeire kalauzolják a nézőt. A Lassú tükör álom és valóság, élet és…
továbbmagazin
Nagy Dénes kisjátékfilmjében súlyos témához nyúlt: az Európát átszelő menekülthullámot dolgozza fel, egy orosz testvérpár budapesti találkozásán…
továbbmagazin
A zsűri felettébb elégedett volt az idei dokumentumfilm-terméssel, úgy találták, jobbak, mint a játékfilmek. Tematikailag ugyan nem túl széles a…
továbbmagazin
Izgalmas, interaktív beszélgetésnek lehettünk tanúi.Az ismeretterjesztő filmek zsűrije, a filmkészítők, a „pénzosztók” és a tudományos filmek iránt…
továbbmagazin
A 38. Magyar Filmszemle megvalósításában a költségvetési szervek mellett természetesen a magánszféra is szerepet vállalt. Az egyik legnagyobb…
továbbmagazin
Ismét egy Nemes Gyula-film a Szemlén. A rendező mesél a körülményekről, szerkesztési elvekről, valamint megtudjuk: a Fúga egy városfilm.
továbbmagazin
A televízió, a producerek és a nemzetközi együttműködés témaköreit tárgyalva kereste a MFSz asztaltársasága a választ a jelen és aközeljövő…
továbbmagazin
Ha korai szülésekről és hasonló izgalomkeltette bulváreseményekről eddig nem is érkeztek hírek – amelyek legendákat ácsolhatnak egy-egy fesztivál…
továbbmagazin
A Halálutak és angyalok, Az alkimista és a szűz és a Kísértések után úgy tűnik, a „magyar misztikus”, Kamondi Zoltán hátat fordított a misztikumnak…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine