magazin

Kegyelem – a Faludi Akadémia filmes rendezvénye

Közel félszáz pályamunka verseng a november 16-17-én megrendezésre kerülő XII. Faludi Nemzetközi Amatőrfilmszemlén, amely idén a Kegyelem témája…

tovább

magazin

Fazakas Péter: Para

Október végétől forog a játékfilmes Szupermodern Stúdió (Emelet) és a reklámos Film Positive (Pockok) közös gyártásában az eddig főleg…

tovább

magazin

Megalakult a Magyar Forgatókönyvírók Egyesülete

Örömmel jelentjük be, hogy 2007. október 9-én, 11 alapító taggal hivatalosan is megalakult a Magyar Forgatókönyvírók Egyesülete (MFE-HSA), a…

tovább

magazin

Miből lesz a cserebogár?

Az Utolsó Csepp Fesztivál második napján a hazai filmkészítés helyzetét boncolták a filmkészítők Kolozsi László vezetésével. A beszélgetésen a mai…

tovább

magazin

Gaál István Olaszországa - fotókiállítás

Gaál István tanulmányai, munkái - többek között az 1995-ben elkészült Római szonáta című film -, valamint barátai révén is ezer szállal kötődött…

tovább

magazin

Kék bársony

Az 1986-ban készült Kék bársonyt sokan David Lynch művészetének csúcsaként értékelik. Ami biztos: a két évvel korábbi Dűne okozta törést sikeresen…

tovább

magazin

Lányok 

Faur Anna saját bevallása szerint is vonzódik a marginális helyzetű kamaszok témájához: Lányok című diplomafilmjének sztoriját a tíz évvel…

tovább

magazin

37. Molodist Nemzetközi Filmfesztivál II.

Surma surnut – fakadt ki afféle észt trágársággal egy újságíró kolléga a hullámzó versenyprogramon, a még hektikusabb szervezésen és a kijevi…

tovább

magazin

Miért szép? – a magyar műfaji film

Minden hónap utolsó szombatján elözönlik az Örökmozgót az egyetemisták. Filmszakos bölcsészek erednek a magyar zsáner nyomába, hogy a Diákzsűriben…

tovább

magazin

IV. Verzió Fesztivál: Elveszett Éden

Mi volna más, mint hazardírozás, mikor a negyven dokumentumfilmet (huszonhat országból) bemutató fesztivál kínálatából górcső alá veszek öt művet?…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

A szerelem az adott nő túlértékelése.

Oscar / Bor, tangó, kapufa

Oszd meg! Az összes idézet