magazin
Tímár Péter tizenkettedik nagyjátékfilmjében visszatér a számára oly fontos zenei tematikához. A Casting nem a Megasztárról és nem Oláh…
továbbmagazin
Teljes kínálat egy héten át, így nem csoda, ha a szombati versenyen kívüli vetítésekre mindenki elfáradt, s különbséget is nehéz volt már tenni jó…
továbbmagazin
A Duna Műhely már a cannes-i előválogatón szerette volna indítani a Fövenyórát, a film utómunkálatai azonban még csak most fejeződnek be. Tolnai…
továbbmagazin
Lezárult a Magyar Operatőrök Társasága (HSC) filmes szakember-képzésének első etapja. A tavaly szeptemberben indított első évfolyamon összesen 45…
továbbmagazin
Animék minden mennyiségben és minőségben, báb-thriller, 3 D szemüveg és térhatás. Annecy-ban, a világ egyes számú animációs filmfesztiválján full…
továbbmagazin
A dokumentumfilmesek számára kínált praktikus ismereteket a május 30. és június 3. között megrendezett Ex Oriente workshop. Az eseményen több…
továbbmagazin
Sogo Ishii-ről ritkán esik szó. Pedig hol lenne most a nyalka Shinya Tsukamoto, hol lenne a japán experimentális mozi, vagy a cyberpunk, ha a Burst…
továbbmagazin
Woody Allen, mint ezerarcú kaméleonember; minden idők legviccesebb áldokumentumfilmje a társadalmi konformizmus és a megfelelni vágyás húsbavágó…
továbbmagazin
A filmtörténet egyik szent tehene, a klasszikus stúdiórendszer egyöntetűen istenített rendezőóriása, a western és a társadalmi érzékenységű eposzok…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine