magazin
A forgatókönyvet Herendi Gábor ötlete nyomán Sárközi Andrea (aki egyébként a rendező felesége) és a Csak szex és más semmi forgatókönyvét is jegyző…
továbbmagazin
Herendi Gábor harmadik nagyjátékfilmje saját meghatározása szerint love story. A szerelmi történet háromszázötven millió forintból készül, ehhez a…
továbbmagazin
A Megáll az idő alapvetése a kölcsönös kudarcélmény, a sikertelenség és a megcsalatás. Kultfilm a hatvanas évek elejének fullasztó éveiről.…
továbbmagazin
Apró-cseprő pénzdíjak és néhány ígéretesnek tűnő kezdeményezés – vonható mérleg a hazai forgatókönyv pályázatok terepszemléje után. Filmötlet már…
továbbmagazin
Hatvanadik évfordulóját ünnepli az Edinburgh-i Nemzetközi Filmfesztivál, amely nem csak a világ egyik legrégebbi, megszakítás nélkül, évente…
továbbmagazin
Cselényi László a Budai Várban, a Vajdahunyadvárban, Fóton és Esztergomban forgatja új filmjét. Három részes tévéjátékot készít Mátyás királyról,…
továbbmagazin
Mottó: „… mindig hálás feladat egy valóságos rémálom ábrázolása. (A legszörnyűbb formában.)”(Ingmar Bergman: Hűtlenek)
továbbmagazin
Túl a kötelező körökön, úgy mint tűzijáték és zászlófelvonás, rengeteg klasszikus tekerccsel ünnepel a képernyő. A hazai palettán Fábri Zoltán és…
továbbmagazin
Zászlófelvonás, és aztán… A Magyar Televízió változatos ünnepi programmal várja az augusztus 20-át a képernyő előtt töltőket.
továbbmagazin
A harcművészettel elegyített bűnügyi mozi, legyen az gengszter- vagy rendőreposz, a hongkongi filmgyártás legerősebb bástyája: a helyi alkotók…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié