magazin

Digitális videofelvételek dióhéjban

Mióta pereg a videó, másképp tekintünk a filmre. Alig tíz év alatt egészen új lehetőségek nyíltak meg a mozgófényképezés előtt. A digitális videóval…

tovább

magazin

Az igazi Audrey Hepburn

Őzikeszemei, karcsú termete és természetes eleganciája egy csapásra halhatatlanná tették. Audrey Hepburn már első sztárként forgatott filmjéért…

tovább

magazin

Miért nem imádjuk a médiasztárokat?

"Hajdan nem voltak Magyarországon médiasztárok, így sok bajunk sem volt velük. Nem volt ugyanis divat sztárolni az ismert arcokat, a tévés…

tovább

magazin

Kedves Kritikusok! „Barátaim”!

Tudom, hogy a Megafilm produkciójában készült,  Sas Tamás által rendezett: Apám beájulna című filmmel hibáztam! Nem tartottam Nektek sajtóvetítést.…

tovább

magazin

Ádám és Éva az aulában

Nem gondolnám, hogy prűd vagyok. Egyszerűen, közrendű nézőként megállapítom, hogy kereskedelmi/közszolgálati televízióink műsoraiban nyakló nélkül…

tovább

magazin

"A tökéletes kikötő"

Tarr Béla készülő filmjének operatőre, a Jarmusch és von Trier filmekből ismert Robby Müller a karácsony előtti napokat Magyarországon töltötte. Egy…

tovább

magazin

Rap, Revü, Rómeó

Befejeződött Oláh Gábor Rap, Revü, Rómeó című filmjének a forgatása. A stáb öt héten át dolgozott nagyrészt a nyolcadik kerületben, és főleg a…

tovább

magazin

Gina Lollobrigida

A kihunyt csillagok mintapéldája. 1973 óta mindössze hat alkalommal lépett a kamerák elé. Jótékonysági esteken annál többször tűnik föl -- rikító…

tovább

magazin

Az ELTE Filmszak filmjei az A38-on

December 21-én délután egy maratoni filmvetítésen- közel 6 órán keresztül- bemutatták az ELTE Filmelmélet és Filmtörténet szak 4 évfolyamának ebben…

tovább

magazin

Nemes Gyula: Egyetleneim

Nemes Gyula, a Prágai Filmművészeti Akadémia (FAMU) dokumentumfilm-szakos magiszter hallgatója, a Papagáj, és legutóbbi „kubista” dokumentumfilmje,…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés