magazin

Német animátorok a filmklubban

A szokott helyen, a Millenáris Fogadóban héttől hét mester hét filmje egyenest a német iskolából. Az est házigazdája Fülöp József, az Iparművészeti…

tovább

magazin

Szigorúan őrzött oázis

Rózsadombi villa hatalmas, elvadult kertje: itt tölti idilli gyermekkorát Panka és Miska. Apjuk miniszter, az új világot építi. De 1956 őszén minden…

tovább

magazin

Akusztikailag alkalmatlan a Teátrum

Jelenlegi akusztikájával nem lehet elfogadható hangminőségű filmvetítéseket rendezni a Millenáris Teátrumban - ez az egyöntetű vélemény a…

tovább

magazin

Csaljuk ide Hollywoodot!

Hollywood első számú (s egyetlen) honbeli tudósítója két sztárinterjú között titkosügynöki tevékenységet folytat a magyar film érdekében. Návai…

tovább

magazin

Brian Sibley: A gyűrűk ura - A filmtrilógia készítése

Nemcsak a legendás Tolkien-munka, de Peter Jackson rendezése is megmozgatta a világot. Így aztán amellett, hogy a nyelvészprofesszor hogy is jutott…

tovább

magazin

Gelencsér Gábor: A Titanic zenekara

Stílusok és irányzatok a hetvenes évek magyar filmművészetébenA könyv a magyar filmtörténet méltatlanul háttérbe szorított, "elsüllyedt" évtizedét…

tovább

magazin

A Diákzsűri terjeszkedne

Kisebb káoszba fulladt a 34. Magyar Filmszemle Diákzsűrijének szombat esti díjkiosztója. Fliegauf Benedek egyenesen egy Menzel filmhez hasonlította…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Nem félek. Már nem kell pelus.

(utolsó mondat) / 2012

Oszd meg! Az összes idézet