magazin
Három börtönből szabadult férfi életét követi nyomon a film, többmint egy éven át. A tétek viszonylag egyszerűek. Nekik: a megélhetés, az életben…
továbbmagazin
Gus Van Sant és a Palme d'OrIdén nem díjaztak francia filmet a Cannes-i Filmfesztiválon. A Patrice Chereau vezette zsűri Gus Van Sant Elephant-ját …
továbbmagazin
Roger CormanHárom film rendezőként, további féltucat producerként, és egy TV-sorozat. Mindössze ennyi volt nálunk forgalmazásban Roger Corman…
továbbmagazin
Május 21-én, szerdán vezető hollywoodi gyártási szakemberek érkeztek háromnapos látogatásra Magyarországra. Látogatásuk célja volt, hogy a…
továbbmagazin
Bertrand BlierSzombat este Bertrand Blier Les Côtelettes (Bordaszeletek) című filmjével zárult számomra az 56. Cannes-i Filmfesztivál. A megváltást…
továbbmagazin
2003 áprilisában napvilágot látott a Producer, az Magyar Producerek Szövetsége folyóiratának első száma. A 60 oldalas újság a magyar és a nemzetközi…
továbbmagazin
A kritikusok szerint eddig a Dogville a legjobb film idén, Cannes-ban. A második helyen Gus Van Sant Elephant c., a harmadikon Dennys Arcand A…
továbbmagazin
Szerdán este végre történt valami amire sokáig emlékezni fognak az 56. Cannes-i Filmfesztivál résztvevői. Vincent Gallo The Brown Bunny (A barna…
továbbmagazin
Az univerzum kevésbé érthető jelenségei közé tartozik, ha az ember világvégét jósoló óriásnyúllal társalog, netán melltájról kinövő ektoplazmikus…
továbbmagazin
A Mátrix több mint film. A Mátrix mítosz. Tudatosan összerakott mitológia, mely a legeltérőbb vallások alapvető építőköveit malterozza egyetlen…
továbbFriss
Mozgóképörökség fókusszal indít Filmtudomány MA szakot az ELTE
Január 15-ig még lehet nevezni a 9. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválra
A Mozinet 2025-ben a NANE Egyesület munkáját támogatja
Befejeződött a Lechner Ödönről szóló film forgatása
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié