magazin

Van a börtön, babám....

Három börtönből szabadult férfi életét követi nyomon a film, többmint egy éven át. A tétek viszonylag egyszerűek. Nekik: a megélhetés, az életben…

tovább

magazin

Ez történt Cannes-ban

Gus Van Sant és a Palme d'OrIdén nem díjaztak francia filmet a Cannes-i Filmfesztiválon. A Patrice Chereau vezette zsűri Gus Van Sant Elephant-ját …

tovább

magazin

A B-pálya királya

Roger CormanHárom film rendezőként, további féltucat producerként, és egy TV-sorozat. Mindössze ennyi volt nálunk forgalmazásban Roger Corman…

tovább

magazin

Hollywoodi producerek a Mafilmnél

Május 21-én, szerdán vezető hollywoodi gyártási szakemberek érkeztek háromnapos látogatásra Magyarországra. Látogatásuk célja volt, hogy a…

tovább

magazin

A Halálnak sosem elég

Bertrand BlierSzombat este Bertrand Blier Les Côtelettes (Bordaszeletek) című filmjével zárult számomra az 56. Cannes-i Filmfesztivál. A megváltást…

tovább

magazin

Producer a producereknek

2003 áprilisában napvilágot látott a Producer, az Magyar Producerek Szövetsége folyóiratának első száma. A 60 oldalas újság a magyar és a nemzetközi…

tovább

magazin

Egy argentin Cannes-ban

A kritikusok szerint eddig a Dogville a legjobb film idén, Cannes-ban. A második helyen Gus Van Sant Elephant c., a harmadikon Dennys Arcand A…

tovább

magazin

Vincent Gallo és a sznobok harca

Szerdán este végre történt valami  amire sokáig emlékezni fognak az 56. Cannes-i Filmfesztivál résztvevői. Vincent Gallo The Brown Bunny (A barna…

tovább

magazin

Donnie Darko

Az univerzum kevésbé érthető jelenségei közé tartozik, ha az ember világvégét jósoló óriásnyúllal társalog, netán melltájról kinövő ektoplazmikus…

tovább

magazin

Mátrix – Egy mítosz felépítése

A Mátrix több mint film. A Mátrix mítosz. Tudatosan összerakott mitológia, mely a legeltérőbb vallások alapvető építőköveit malterozza egyetlen…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Mindannyian semmik vagyunk.

Habcsókok

Oszd meg! Az összes idézet