magazin
"Ezúttal Arany János: Tetemrehívás című balladáját szeretnénk megörökíteni egy klasszikus némafilm kockáin. Klasszikus, mint forma, hiszen…
továbbmagazin
Párizs, az 1870-es évek közepe. A Montmartre dombja: muzsika, gránátalmaszörp, kalács, üstdobkalapok és a kalácsmalom lányai... August Renoir…
továbbmagazin
A film egy furcsa vonatút története, amely során a főhős találkozik egy sebesült kisfiúval, egy nővel és egy öreggel. Különös szerepet kap még egy…
továbbmagazin
Csillag Ádám a 2001-es Filmszemlén kitüntetett Mostohákban bemutatott bürokratikus rémtörténet folytatást tárja elénk A megye árváiban. Újra a…
továbbmagazin
Sas Tamás filmjében egyedül a hősnőt látjuk, rajta kívül csak hangok vannak, arcok nincsenek. Egy-két pillanatra tűnik fel egy fiú a szomszédból,…
továbbmagazin
Korábban szerepelt a Kisváros sorozat néhány epizódjában és Jancsó Miklós Nekem lámpást adott az Úr Pesten című filmjében. A Valami Amerika hozta…
továbbFriss
Júniustól forog Nemes Jeles László új filmje
Kelet-közép-európai nők küzdelmei a Little Europe Filmfesztiválon
Itt az El kell, hogy engedj a Demjén-film szereplőinek előadásában
Andrew Scott és Paul Mescal misztikus párosa a magyar mozikba is beköltözik
Egy magyar kötődésű kisfilm versenyez Cannes-ban
Így változtatja meg az embert, ha egyben legyalogolja a Kékkört
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéIgen, Londonban. Nem ismerős? Sült hal, Tom Jones, délutáni tea, rossz kaja, még rosszabb idő, kibaszott Mary Poppins... LONDON!
Avi / Blöff