magazin
Simon mágusJulie Delarme "A nagy művek egyszerűek, mint a szappanbuborék. Nem megfogni akarom, elkapni a titkát, hanem nézni… Olyan jó, mindenek…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó, a XXI. Magyar Filmszemle társadalmi és szakmai zsűrijének díjaival kitüntetett Az én XX. századom rendezője 1981-ben készítette első…
továbbmagazin
Egészségügyi okokból minden társadalom kitermeli a maga meséit. Ma nem világszép mesék készülnek. Enyedi Ildikó leforgatta új filmjét, a Bűvös…
továbbmagazin
Három nap elteltével, este tízkor, a lány a megbeszélt helyen vár, a Titanic feliratú kávéház kivilágított bejárata előtt. Szembefordul velünk.…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó hitetlen és zavarodott XX. századán csak a csoda segíthet, kunsztok helyett a személyiség mágiája.
továbbmagazin
Dóra vagy Lili? Van olyan fontos rejtély ez, mint az elektromosság titka. Az én XX. századom, azon kívül, hogy egy képzeletbeli huszadik századról…
továbbmagazin
Az én XX. századom óta Enyedi Ildikó világában tudomány és transzcendencia egymást feltételező fogalmak. A rendezővel ezekről beszélgettünk.
továbbmagazin
Melodráma köntösébe bújtatott szerelmi románc – summázhatnánk röviden A szerelem szimfóniáját, de elkapkodnánk ítéletünket. A könnyes sztorinál itt…
továbbmagazin
Nekem a regénybeli fiú, az egy nyelv, méghozzá nem is gyereknyelv. A filmben azonban egy valódi hús-vér gyerek fog játszani a sárga csillaggal. Még…
továbbmagazin
Aydin Sayman: A titok gyermekeiKemény, olykor brutális filmekkel találkozhattunk a sajtóvetítésen. A francia forradalomnak jelszavai közül a…
továbbFriss
Mozgóképörökség fókusszal indít Filmtudomány MA szakot az ELTE
Január 15-ig még lehet nevezni a 9. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztiválra
A Mozinet 2025-ben a NANE Egyesület munkáját támogatja
Befejeződött a Lechner Ödönről szóló film forgatása
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéNem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.
Oliver Tate / Submarine