magazin

Bűvös Enyedi 

Simon mágusJulie Delarme "A nagy művek egyszerűek, mint a szappanbuborék. Nem megfogni akarom, elkapni a titkát, hanem nézni… Olyan jó, mindenek…

tovább

magazin

„Nem csinálunk semmit, ami szellemes!”

Enyedi Ildikó, a XXI. Magyar Filmszemle társadalmi és szakmai zsűrijének díjaival kitüntetett Az én XX. századom rendezője 1981-ben készítette első…

tovább

magazin

Mária és a nyúl - A Bűvös vadász

Egészségügyi okokból minden társadalom kitermeli a maga meséit. Ma nem világszép mesék készülnek. Enyedi Ildikó leforgatta új filmjét, a Bűvös…

tovább

magazin

Az igaz apokrif - Simon mágus

Három nap elteltével, este tízkor, a lány a megbeszélt helyen vár, a Titanic feliratú kávéház kivilágított bejárata előtt. Szembefordul velünk.…

tovább

magazin

Pont éppen soha - Simon mágus

Enyedi Ildikó hitetlen és zavarodott XX. századán csak a csoda segíthet, kunsztok helyett a személyiség mágiája.

tovább

magazin

A szamár és a filozófus - Az én XX. századom

Dóra vagy Lili? Van olyan fontos rejtély ez, mint az elektromosság titka. Az én XX. századom, azon kívül, hogy egy képzeletbeli huszadik századról…

tovább

magazin

Forró tudomány

Az én XX. századom óta Enyedi Ildikó világában tudomány és transzcendencia egymást feltételező fogalmak. A rendezővel ezekről beszélgettünk.

tovább

magazin

Női sorsok

Melodráma köntösébe bújtatott szerelmi románc – summázhatnánk röviden A szerelem szimfóniáját, de elkapkodnánk ítéletünket. A könnyes sztorinál itt…

tovább

magazin

A szöveg mellérendelt szerepe

Nekem a regénybeli fiú, az egy nyelv, méghozzá nem is gyereknyelv. A filmben azonban egy valódi hús-vér gyerek fog játszani a sárga csillaggal. Még…

tovább

magazin

Metálra hangolva

Aydin Sayman: A titok gyermekeiKemény, olykor brutális filmekkel találkozhattunk a sajtóvetítésen. A francia forradalomnak jelszavai közül a…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Nem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.

Oliver Tate / Submarine

Oszd meg! Az összes idézet