Ismét eseménydús évet zártunk. A függetlenek túl vannak a félszázadik találkozón, a fényírók szignált váltottak, Locarno politikába hajlott, Mundruczó és Antal Nimród művészetét imádta Cannes, Karlovy Vary fesztiválján Janisch Attila, Nemes Gyula, Antal és Fliegauf Benedek képviselte hazánkat, az idei hajógyári mulatság pedig rekordokat döntött. A hosszú téli estéken légy ünneptörő, s mazsolázz a filmhu idei legjobb beszámolói között!
Még több magazin
magazin
Január 16-án érkezett meg a magyar mozikba Lakos Nóra második egész estés alkotása, a Véletlenül írtam egy könyvet. A Tallinn Black Nights-on…
továbbmagazin
Több éves kihagyás után második évaddal jelentkezik Ben Stiller zseniális munkahelyi sorozata, Hajdu Szabolcsék névnapot ünnepelnek, Kojak pedig…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié